شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزنه برداری#وزنه‌برداری

رونق وزنه برداری بانوان با مدال یکتا جمالی/ رکوردهایی که از پستو خارج می‌شوند


رونق وزنه برداری بانوان با مدال یکتا جمالی/ رکوردهایی که از پستو خارج می‌شوند

بعد از کسب اولین مدال جهانی وزنه‌برداری بانوان ایران حالا خیلی‌ها رکورد شخصی دختران‌شان در خانه و باشگاه‌ها را به فدراسیون اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم وزنه‌برداری جوانان ایران با دو وزنه‌بردار بانو (الناز باجلانی و یکتا جمالی) در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در تاشکند شرکت کرد. در این پیکارها، اتفاق ویژه‌ای در تاریخ وزنه‌برداری بانوان ایران رخ داد و این رشته نوپا توانست توسط وزنه‌بردار 16 ساله به اولین مدال جهانی‌اش برسد.

موضوعی که علاوه بر تبریک فدراسیون‌های خارجی را به همراه داشت، محمد جلود دبیرکل فدراسیون جهانی را وا داشت که پاداشی دلاری هم به دختر ایرانی اختصاص دهد.

قطعا مدال یکتا جمالی آغاز دوره جدیدی برای وزنه برداری بانوان خواهد بود. مسیری سخت که البته با تلاش بیشتر می‌تواند به کسب مدال‌های بیشتر و نزدیک شدن به رکوردهای جهانی نیز امیدوار باشد. استارت این اتفاق هم البته بلافاصله بعد از افتخارآفرینی یکتا در تاشکند زده شد.

فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید بعد از اعلام خبر مدال‌های برنز جمالی، خیلی‌ها از سراسر کشور به فدراسیون پیام داده‌اند که دختران‌شان در خانه و باشگاه‌ها رکوردهای خوبی از آن خود دارند. برخی از این رکوردها حتی می‌تواند در حد مدال باشد و قطعا خروج وزنه برداری بانوان از پستو، روزهای خوبی را برای این رشته در پی خواهد داشت.

برخی نیز تصاویر تمرینات و وزنه زدن‌های‌شان را برای فدراسیون ارسال کرده‌اند و این امید وجود دارد که با مدال جهانی یکتا جمالی، اتفاقات خوبی برای وزنه برداری بانوان در پیش باشد.

انتهای پیام/