شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اروپا#رئیس جمهور

تاکید اتریش بر لزوم موضع گیری واحد اروپا در قبال روسیه


تاکید اتریش بر لزوم موضع گیری واحد اروپا در قبال روسیه

رئیس جمهور اتریش در دیدار با همتای ایتالیایی خود در رم به بحران کرونا پرداخته و همچنین بر لزوم موضع گیری مشترک اروپا در قبال روسیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، "الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش در سفر به ایتالیا و دیدار با "سرجوماتارلا"، همتای ایتالیایی خود درباره پایان قریب الوقوع بحران کرونا ابراز امیدواری کرده و بعد از دیدار با وی گفت: این پاندمی آن گونه که ما تا به حال آن را تجربه کرده‌ایم می توان به عنوان غلبه یافته ارزیابی کرد.

وی در عین حال گفت: اما ما باید انتظار جهش هایی از این ویروس را داشته باشیم که علیه آن هنوز هیچ واکسنی تولید نشده است. البته تجربه های اخیر نشان می دهد که علیه این جهش ها هم می توان به سرعت واکسن هایی پیدا کرد.

وی در گفتگو با همتای ایتالیایی خود همچنین تاکید کرد که بعد از پاندمی از نظر اقتصادی اوضاع را چگونه باید سرو سامان داد، وی تاکید کرد: بنابراین باید طرح هایی تنظیم شود تا ایتالیا هم بتواند از برنامه های بازسازی دوباره اتحادیه اروپا استفاده کند.

"فان در بلن" قرار است امروز سه شنبه همچنین با ماریو دراگی، نخست وزر ایتالیا هم دیدار و گفتگو کند.

"فان در بلن" در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایتالیا از نظر اقتصادی کمی شدیدتر از اتریش آسیب دیده است گفت: این به این دلیل است که اقتصاد ایتالیا کمی بیشتر از اتریش به مسئله توریسم وابسته است. وی تاکید کرد که بهبود اوضاع اقتصادی ایتالیا همچنین برای اتریش هم اهمیت دارد.

وی تاکید کرد که اگر اقتصاد ایتالیا بهبود یابد همچنین تاثیرات مثبتی برای اتریش خواهد داشت و در مقابل تحولات منفی اقتصادی در ایتالیا هم عواقب منفی برای اتریش خواهد داشت.

"فان در بلن" همچنین با ماتارلا درباره سیاست خارجی مشترک اتحادیه اروپا و یک موضع گیری مشترک در قبال روسیه سخن گفت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با حل مناقشات موجود زمینه برای گسترش اتحادیه اروپا به کشورهای عضو بالکان فراهم شود.

انتهای پیام/