به گزارش برنا؛ اصغر مازیار از ترکیب اولیه تیم شروع و گفت: اشکال ما در نیمه اول ترکیب تیم بود که با سیستم دفاع چهار چهار یک و در حمله چهار چهار سه بازی می کردیم و احمد نورالهی تنها دفاع ما محسوب می شد و در چپ و راست او، وحید امیری و احسان حاج صفی را داشتیم که حاج صفی تجربه بازی در این قسمت را داشت ولی امیری با توجه به اینکه در کناره های زمین مفید است و حضور او در وسط باعث مختل شدن کار تیم شده بود. در نیمه اول یک یا دو موقعیت را مهدی طارمی از دست داد و خیلی توان بازی سازی را نداشتیم و زمانی که کمال قدوس جایگزین محمدی شد و متمایل شدن امیری به چپ باعث شد توان بازی سازی به تیم ما اضافه شود. در نیمه دوم هم دو فوروارده بازی کردن ما و قرار گرفتن طارمی کنار سردار خیلی به ما کمک کرد چون در نیمه اول علی رغم اینکه تیم ما یک بازی متعادل تری انجام داد و چند باری هم حمله کردیم ولی دفاع وسط آن ها ضعیف عمل کرد و دفع توپ های موفقی نداشتند و توپ های سوم نصیب ما می شد که ما هم از همین حربه ها استفاده کردیم. طارمی و سردار را به دفاع وسط آوردیم در نتیجه باعث شد ضریب اشتباهات تیم حریف بالا رود. اگر گل اول را ببینید کنار مهدی طارمی یکی از مدافعان وسط و کنار سردار آزمون هم یکی دیگر بود و از بین این دو نفر پاس طارمی صادر شد و سردار گل را زد و من فکر می کنم کلید بازی آمدن سامان قدوس و برگشتن امیری به سمت کناره های زمین بود.

کارشناس فوتبال در ادامه با اشاره به استراحت دادن نفرات اصلی تیم افزود: با توجه به اینکه بازی ها هر چند روز یکبار انجام می شود، عامل خستگی خود را نشان داده و حتی شاید خطر گرفتن کارت هم باشد چون یکی دو تا از بازیکنان ما در صورت گرفتن یک کارت زرد دیگر محروم می شوند. البته تصمیم با سرمربی تیم  است و به نظر من اگر به این نفرات استراحت دهیم بهتر می باشد چرا که ما به گرفتن امتیاز احتیاج داریم نه تفاضل. چه بسا اگر عراق و کامبوج را با یک گل ببریم صدرنشین گروه می شویم.

او افزود: ما بعد از کی روش از آن سیستم دفاعی خارج و بیشتر به سمت جلو بازی می کنیم ولی آنچه که می بینم بیشتر خلاقیت فردی است و باید بیشتر به آن توجه کنیم. از بازی شب قبل بسیار خرسندم ولی به عنوان یک کارشناس فوتبال نباید از حقایق چشم پوشید. تیم بحرین دیروز از بحرین های گذشته متفاوت تر بود. بحرین هیچ وقت مقابل ما به لحاظ فنی کاری نمی توانست کند ولی همیشه دوندگی های قوی ای داشت که در بازی دیشب همین را هم انجام نداد. در بازی هنگ کنگ و کامبوج ممکن است که بگوییم برنده می شویم اما دیدار با بحرین برای ما یک بازی حیاتی بود و نیمه اول با آن ترکیب داخل زمین می شویم و بعد مجبور هستیم سر نیمه شکل بازی را عوض کنیم و این یعنی زنگ خطرهایی که برای تیم ما بوده چرا که ما دوست داریم فوتبال هجومی بازی کنیم ولی باید این فوتبال با برنامه هجومی باشد.