شهرخبر

رونمایی از سامانه «دولت‌یار»؛

زاکانی: پیگیر احیای اصول ۸ و ۱۲۷ قانون اساسی هستم

زاکانی نمایه

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم از شناسایی و ثبت ۴۵۰۰ مسأله از سراسر کشور در سامانه دولت‌یار و برنامه‌ریزی برای رفع این مسائل و مشکلات خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از نطق امروز در نشست خبری رونمایی از سامانه دولت‌یار (سامانه نظام مسائل شهرستان‌ها) که به میزبانی خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: در سامانه دولت‌یار بیش از ۴۵۰۰ مسأله از سراسر کشور ثبت و شناسایی شده که ۱۸۴۱ مسأله مختص ۴۵۱ شهرستان است که از این تعداد نیز ۱۲۰۰ پرونده از مسائل کلان ملی از قبیل بیکاری و تورم است.

وی افزود: بر این اساس برای این مسائل در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار مشخصی پیش بینی می‌شود؛ همچنین با رونمایی از این سامانه، امکان نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی در مراحل بعدی فراهم می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین با سازوکار سامانه دولت‌یار امکان نهادسازی نوین برای احیای اصول هشتم و ۱۲۷ قانون اساسی فراهم می‌شود.

زاکانی تأکید کرد: برخی مسئولان تمایلی به اجرای این اصول قانون اساسی نداشته‌اند، چون مجبور به پاسخگویی می‌شوند، لذا اصول معطل‌مانده قانون اساسی با این سازوکار اجرا می‌شود.

منبع: فارس