شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شلمچه

غربالگری بیش از 14 هزار مسافر در مرز‌های شلمچه و چذابه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از پایش سلامت بیش از 14 هزار و 500 مسافر در مبادی مرزی زمینی استان و همچنین تداوم فعالیت ایستگاه های پایش سلامت مسافران ورودی به استان خبر داد.

غربالگری بیش از 14 هزار مسافر در مرز‌های شلمچه و چذابه

به گزارش منیبان؛ علی پهلوان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام ادامه تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ایستگاه های پایش سلامت مسافران در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه، گفت: طرح غربالگری مسافران ورودی از مرزهای زمینی از اسفندماه سال پیش بر عهده جمعیت هلال احمر قرار گرفت و هلال احمر استان با همکاری ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا به ویژه قرارگاه های مرزبانی نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی، اجرای آن را در ۲ پایانه مرزی فعال، آغاز کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه از زمان شروع این طرح تا یکشنبه، ۱۶ خردادماه امسال، 14هزار و 525 نفر از مسافران ورودی به کشور از مرزهای شلمچه و چذابه مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، گفـت: با تلاش نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر تمامی مسافران و تردد کنندگان از این پایانه های مرزی با بهره گیری از تکنولوژی های به‌روز، از نظر ابتلا به ویروس کووید 19 پایش شده اند.

او در ادامه افزود: از ابتدای اجرای طرح تا کنون در مجموع بیش از 15 هزار تست ابتلا به کرونا در این 2 پایانه مرزی انجام شده که شامل 8842 تست PCR و 6244 تست فوری بوده است.

پهلوان ضمن اشاره به سرعت پاسخ دهی به آزمایشهای تشخیص PCR در مرزهای زمینی خوزستان، عنوان کرد: بیش از 2 ساعت برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا از طریق آزمایش تشخیصی PCR در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه زمان نیاز نیست و به همین دلیل زمان توقف و انتظار در این ایستگاه ها به حداقل رسیده است.