شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رای اعتماد#جدید#چهارشنبه

درخواست بنت از رئیس کنیست؛

همین فردا جلسه رای اعتماد را برگزار کنید

همین فردا جلسه رای اعتماد را برگزار کنید

رئیس حزب یامینا رژیم صهیونیستی از رئیس کنیست خواسته تا فردا چهارشنبه جلسه رای اعتماد به کابینه جدید این رژیم را برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا که بر اساس توافقات و ائتلاف های انجام شده میان احزاب اسرائیلی قرار است نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی شود از «یاریو لوین» رئیس کنیست (مجلس رژیم صهیونیستی) خواسته تا جلسه رای اعتماد به کابینه جدید را بتاخیر نینداخته و همین فردا چهارشنبه این جلسه را برگزار کند.

لوین نیز در پاسخ به بنت اعلام کرده که جلسه رای اعتماد تا تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) برگزار می شود.

شماری از سیاستمداران حامی ائتلاف جدید در روزهای گذشته ابراز نگرانی کرده بودند که رئیس کنیست به دلیل وابستگی به حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، در روند معرفی و رای اعتماد به کابینه جدید «سنگ‌اندازی» کند.

پیش از این روون ریولین، رییس کنونی رژیم صهیونیستی که خود ماه آینده دوران ۷ ساله‌اش به پایان می‌رسد و یائیر لاپید، رهبر ائتلاف جدید، از رئیس کنیست خواسته بودند به دور از وابستگی حزبی، وظیفه قانونی خود را سریعاً انجام دهد.

گفتنی است که «نفتالی بنت» رهبر حزب «یامینا» به همراه لاپید و «منصور عباس» رئیس حزب «فهرست متحد عربی» در نشستی که شامگاه چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، یک توافقنامه را امضا کردند. این نخستین توافقنامه ائتلافی در رژیم صهیونیستی است که تاکنون توسط یک حزب عرب امضا شده است.