شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#آلمان

هشدار وزیر محیط زیست آلمان درباره کمبود آب


هشدار وزیر محیط زیست آلمان درباره کمبود آب

وزیر محیط زیست آلمان درباره کمبود آب در این کشور هشدار داده و خواستار اصلاح زیر ساخت‌های لازم برای توزیع عادلانه آب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "سونیا شولتز"، وزیر محیط زیست آلمان از حزب سوسیال دموکرات درباره کمبود آب در آلمان هشدار داده و در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور اظهار داشت: در آینده این امری مسلم نخواهد بود که آب در همه جا فراوان باشد. تعادل قوی تری بین مناطق خشک و غنی از آب لازم است. وی همچنین به مشکل توزیع آب در آلمان اشاره کرد.

وزیر محیط زیست آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که در صورت کمبود آب اولویت هایی برای دسترسی به آب در آینده وجود دارد.

وی تاکید کرد نیاز افراد به آب آشامیدنی اولویت دارد و اولویت بندی برای استفاده های اساسی در بخش های کشاورزی و اقتصادی و نیازهای اکولوژیکی هم قابل تصور است.

وزیر محیط زیست آلمان همچنین تاکید کرد که می خواهد انگیزه هایی ایجاد کند که مقادیر زیادی از آب در ساعات خارج از اوج مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

در استراتژی ملی آب وزارت محیط زیست آلمان که قرار است روز سه شنبه ارائه شود از گسترش زیرساخت های مربوط به آب حمایت شده است. بر این اساس شهرداری ها و نهادهای تامین کننده آب باید در سطح فوق منطقه‌ای همکاری نزدیکتری داشته و در انجمن های منطقه‌ای به هم بپیوندند.

وی با اشاره به اینکه هزینه های مربوط به مدیریت آب بیش از 3 میلیارد یورو در سال است اعلام کرد که در آینده ایالات هم باید در این امر مشارکت کنند و بخش عمده‌ای از تامین مالی در این زمینه باید بر عهده تامین کنندگان آب و شهرداری ها باشد.

انتهای پیام/