شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#رئیس جمهور

مشاور رئیس‌جمهور عراق خبر داد؛

تأکید «برهم صالح» بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر

تأکید «برهم صالح» بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر

مشاور رئیس جمهور عراق اعلام کرد که «برهم صالح» بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور در موعد مقرر خود تأکید دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «هاوجین عمر» مشاور «برهم صالح» رئیس جمهور عراق سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، مشاور رئیس جمهور عراق در این خصوص گفت: علیرغم چالش‌های فراوان، رئیس جمهور عراق بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر خود تأکید دارد. اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل برهم صالح برای تعویق زمان برگزاری انتخابات عاری از صحت است.

این مقام عراقی در ادامه اظهار داشت: رئیس جمهور عراق تنها نقطه نظرات خود پیرامون چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را اعلام کرده است و سخنی پیرامون تعویق زمان برگزاری این انتخابات مطرح نکرده است.

پیشتر نیز شماری از شخصیت‌های عراقی نسبت به هرگونه تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام هشدار داده اند. «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق گفته بود: به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست.

پیش از این، کمیساریای عالی انتخابات عراق از فراخواندن ۷۵ سفارتخانه و سازمان بین المللی برای نظارت بر فرایند انتخابات پارلمانی آتی این کشور خبر داده بود.

در همین ارتباط، «جمانه الغلای» سخنگوی این کمیساریا طی اظهاراتی گفت: کمیساریای عالی انتخابات عراق، کمیته ناظران بین المللی را به ریاست عباس فرحان، رئیس اداره انتخابات تشکیل داده و هماهنگی‌ها توسط وزارت امور خارجه برای دعوت از ۷۵ سفارتخانه خارجی و سازمان‌های بین المللی برای نظارت بر انتخابات آتی انجام شده است.