شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#عراق

انتقال تروریست‌ها از «البوکمال» سوریه به مرز عراق /درگیری حشد با داعش در حومه «خانقین»


انتقال تروریست‌ها از «البوکمال» سوریه به مرز عراق /درگیری حشد با داعش در حومه «خانقین»

انتقال تروریست‌ها از «البوکمال» سوریه به مرز عراق به دست نظامیان آمریکایی، درگیری شدید حشد شعبی با داعش در حومه «خانقین»، آزادی «قاسم مصلح» فرمانده معروف حشد شعبی و پایان عملیات در یک منطقه در استان دیالی از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، اداره اطلاعات عراق از دستگیری یک سرکرده داعشی در غرب نینوا خبر داد و اعلام کرد: دستگیری این سرکرده داعشی با هماهنگی اطلاعاتی حاصل شده است و سرکرده موسوم به «ابو الیاس» مسئول اداری آنچه لشکر «عین جالوت» داعش خوانده می‌شد، در روستای «کرش» از توابع ناحیه« العیاضیه» در غرب نینوا دستگیر شده است.

نبرد شدید حشد شعبی با دعش در جنوب خانقین

یک منبع وابسته به حشد شعبی عراق از هلاکت یک داعشی در جریان درگیری شدید نیروهای بسیج مردمی عراق با تکفیری‌ها در جنوب خانقین خبر داد.

این منبع بیان کرد: در جریان درگیری در باغات منطقه «شفیق» در جنوب خانقین در استان دیالی، یک داعشی به هلاکت رسید.

منبع مذکور به شهادت یکی از نیروهای حشد شعبی و زخمی شدن یک نیروی دیگر هم اشاره کرد.

انتقال تروریستها از «البوکمال» سوریه به مرز عراق به دست آمریکایی‌ها

«هادی الجزایری» از فرماندهان حشد شعبی عراق فاش کرد که نظامیان آمریکایی اقدام به انتقال تروریست‌ها از البوکمال سوریه به مرز عراق می‌کنند.

وی افزود: دولت عراق در محاسبات آمریکایی‌ها جایی ندارد و نظامیان آمریکایی این تروریستها را از «البوکمال» به «التنف» و  «ودیان» منتقل می‌کنند.

الجزایری تاکید کرد: عملیاتی که نظامیان آمریکایی انجام می‌دهند به دور از چشم رسانه‌ها رخ می‌دهد و دولت اطلاعی از آن ندارد و این اقدام برای عراق ونیروهای امنیتی آن خوب نیست و این برداشت را به وجود می‌آورد که دولت سرسپرده این نیروهاست.

پایان عملیات در حومه خانقین

«محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از پایان عملیات در  منطقه «نهر الوند» از توابع حومه خانقین در استان دیالی  و جستجو و پاکسازی مساحت گسترده طی چندین ساعات از سوی حشد شعبی و ارتش عراق خبر داد.

وی افزود: در جریان این عملیات یک تروریست کشته شد و سه مخفیگاه منهدم و چهار بمب خنثی شد و مناطق گسترده‌ای پاکسازی شد و راه‌های کشاورزی بازگشایی شد.

التمیمی گفت: این عملیات با هدف تعقیب داعشی‌ها و برقراری امنیت پست‌های امنیتی حشد شعبی رخ داد.

آزادی «قاسم مصلح» فرمانده مشهور حشد شعبی به علت نبود ادله علیه او

یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد که قاسم مصلح فرمانده مشهور حشد شعبی به علت نبود ادله علیه او آزاد شده است.

این در حالی است که «عبدالامیر الدبی» نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق با اشاره به طرح آمریکا برای بازگردانیدن داعشی‌ها به عراق همزمان با بازداشت «قاسم مصلح» اعلام کرده بود که مشارکت نیروهای آمریکایی در بازداشت مصلح لکه ننگی بر پیشانی دولت عراق است.

نیروهای امنیتی عراق پیش از این «قاسم مصلح» یکی از فرماندهای حشد شعبی را بازداشت کرده بودند.

انتهای پیام/