شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#سوخت#وزیر نفت#وزارت#مجلس شورای اسلامی

نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شد/سوال دوم؛ چرا وزارت نفت اهمیتی به تامین گاز و سوخت مناطق محروم نمی‌دهد

سؤال نماینده «مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا» از وزیر نفت در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - سؤال آقای علیرضا قندعلی ورناصری نماینده «مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا» از وزیر نفت در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

این سوال درباره «طرح ساماندهی گاز فلر-مصرف بهینه سوخت - استراتژی انتقال گاز به عنوان اهرم سیاسی- عوارض آلایندگی شهرداری - عدم اجرای جامعِ طرح طبقه بندی مشاغل- طرح اصلاح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران وسپردن مدیریت منابع گازی به شرکت گاز-وضعیت تجارت گاز در خاورمیانه» بود.
 
در ادامه نماینده سوال کننده، از پاسخ های وزیر نفت قانع شد.
 
 
در ادامه این جلسه سوال سوال جلال محمودزاده از وزیر نفت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
 
این سوال درباره «دلیل کمبود گاز مایع در سطح کشور علی الخصوص در روستا‌های فاقد پروژه‌های گازرسانی چیست؟» بود.
 
محمودزاده در جریان بررسی این سوال در صحن مجلس گفت: انرژی به عنوان یکی از ارکان هر فعالیت اقتصادی در توسعه نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از کشور‌های غنی در ذخایر گازی شناخته می‌شود، تاکید کرد: برداشت از میادین گازی به کندی صورت می‌گیرد و وزیر نفت باید در این زمینه پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: چرا باید مردم برای دریافت گاز مایع در صف‌های طولانی انتظار بکشند. چه کسی جوابگوی این بی مدیریتی است؟ آ یاتولید کم داریم؟ وزارت نفت اهمیتی به تامین گاز و سوخت مناطق محروم نمی‌دهد. استفاده از سوخت پاک و ارزان به اقتصاد خانوار‌ها کمک می‌کند، اما مسئولین به این مسئله اهمیتی نمی‌دهند.

محمودزاده ادامه داد: وزرات نفت در ایجاد تامین سوخت مناطق محروم سهل انگار‌ی می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: چرا باید برخی از استان‌ها کمتر برخوردار از کمترین انرژی سوخت برخوردار داشته باشند. علی رغم تولید سالیانه و چندین برابری تولید گاز، چرا باید برخی از مناطق از انرژی گاز محروم باشند. چرا به اندازه کافی سوخت و گاز مایع در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد.

محمودزاده بیان داشت: سالیانه ده میلیون تن گاز مایع در کشور تولید می‌شود و باید مشخص شود مابقی استفاده کشور کجا می‌رود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر اجازه دهید دولت و بخش خصوصی اقدام به جایگاه گاز مایع کند به جای مصرف بنزین کند هم صف‌های طولانی از بین می‌رود و هم سالیانه ۲۰ هزار میلیارد درآمد در این زمینه صرفه جویی خواهد شد.
 
بیژن زنگنه، وزیر نفت در پاسخ به اظهارات این نماینده گفت: بیش از ۹۵ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش شبکه‌های گاز رسانی قراردارند. پوشش گازرسانی در شهر و روستای و آذربایجان غربی به ۹۳ درصد رسیده است.

وزیر نفت ادامه داد: در حال حاضر ۴ و نیم میلیون نفر هستند که از نعمت شبکه گاز طبیعی استفاده نمی‌کنند.

 
تکمیل می شود ...