شهر خبر

مقایسه دو خودروی چینی ؛ لیفان X۵۰ یا جک J5 کدام را بخریم ؟

کدخبر: 417614
اقتصادنیوز : مشخصات فنی خودرو لیفان X۵۰ و جک J5 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لیفان X۵۰  با جک J5 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی جک J۵:

جک J۵، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

آلفارومئو جولیتا بخریم یا جک J5؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

آلفارومئو جولیتا بخریم یا جک J5؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع خودکار، دریچه کولر برای سرنشینان عقب، گرمن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب LED، آینه‌های جانبی برقی همراه با چراغ راهنما و گرمکن اشاره کرد.

آلفارومئو جولیتا بخریم یا جک J5؟ + مشخصات فنی

معرفی لیفان X۵۰:

لیفان X۵۰، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۳۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

لیفان X۵۰ بخریم یا جک J5؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT یا ۵ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۲ لیتر است.

لیفان X۵۰ بخریم یا جک J5؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به مجهز به سیستم ISOFIX ، سنسور دنده عقب،  صندلی چرمی، کامپیوتر سفری، رینگ آلومینیومی،  Day Light، تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ‌های جلو، شیشه‌های جلو و عقب برقی،  سان روف و رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی اشاره کرد. 

لیفان X۵۰ بخریم یا جک J5؟ + مشخصات فنی

خودرو

جک J5

لیفان X50

کشور سازنده

چین

چین

سال (طراحی)

2011

2015

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1499سی سی

1498سی سی

حداکثر قدرت

111 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

146 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

133 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه

جعبه دنده

5 دنده دستی

CVT یا 5 سرعته دستی

شتاب 0 تا 100

11.8 ثانیه

12 ثانیه

حداکثر سرعت

175 کیلومتر در ساعت

160 کیلومتر در ساعت

وزن

1315 کیلوگرم

1175 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

4590 طول - 1465 عرض - 1465 ارتفاع

4100 طول - 1722 عرض - 1540 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2710 میلیمتر

2550 میلیمتر

مصرف سوخت ترکیبی

6.6 لیتر در هر صد کیلومتر

6.5 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

55 لیتر

42 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

یورو 5

ترمز و پایداری

جلو دیسک دوجداره با قابلیت تهویه و خنک شونده - ABS - EBD

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD - سیستم ترمز ضد قفل ABS - سیستم ترمز کمکی BAS

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

قابلیت پخش MP3، CD و ورودی USB همراه با 4 بلندگو

دارای 4 بلندگو، سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان