به گزارش برنا، این سریال در 69 قسمت 45 دقیقه ای و در ژانر طنز علمی و تخیلی ساخته شده است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: چهار آدم فضایی به نام‌های «شهاب»، «ناهید»، «بهرام» و «ستاره» از سیاره‌ای دیگر برای تحقیق درباره زمینی‌ها، به کره زمین می‌آیند و منزل «فرید» و «فرخ» را  اجاره می‌کنند. آنها وانمود می‌کنند از کشوری دیگر آمده‌اند ولی فرید و فرخ به ماهیت آنها پی می‌برند و با آنها ارتباط صمیمانه برقرار می‌کنند. آدم فضایی‌ها به تدریج با اخلاق و روحیات زمینی‌ها آشنا می‌شوند و هر شب گزارشی از زندگی زمینی‌ها به کنفدراسیون راه شیری می‌فرستند. این گزارش‌ها در واقع تذکری است برای انسان هایی که روی کره زمین زندگی می‌کنند. در نهایت آنها به سیاره خود بازمی‌گردند و فرید و فرخ دلتنگ آن ها می‌شوند.

رامبد جوان، حمید لولایی، حسن معجونی، سحر دولتشاهی، شقایق دهقان، نصراله رادش، مریم شیرازی، پروین قائم مقامی، اصغر حیدری، رضا کریمی و .... در سریال «مسافران» با تهیه کنندگی محسن چگینی نقش آفرینی کرده اند.

مجموعه تلویزیونی «مسافران» با سرپرستی نویسندگان پیمان قاسم خانی از سه شنبه هجدهم خرداد هر روز ساعت 15:35 به وقت تهران و با زبانگردانی و ترجمه به زبان بوسنیایی اصغر نیک سیرت بر روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر است.