شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#ویروس کرونا#چین#وزیر خارجه

کاندولیزا رایس:

رد زودهنگام فرضیه «نشت آزمایشگاهی» در ووهان چین کاری اشتباه بود!

رد زودهنگام فرضیه «نشت آزمایشگاهی» در ووهان چین کاری اشتباه بود!

وزیر خارجه سابق ایالات متحده در مصاحبه ای مدعی شد فرضیه‌ای که منشأ شیوع ویروس کرونا را یک مؤسسه ویروس شناسی در ووهان چین می‌داند، خیلی زود از سوی جهانیان رد شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیش‌تر در گزارشی پیرامون منشأ شیوع ویروس کرونا این طور نتیجه‌گیری کرد که فرض شیوع یافتن ویروس کرونا از یک آزمایشگاه ویروس شناسی در شهر ووهان چین «بسیار بعید» است، «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه پیشین ایالات متحده روز دوشنبه در اظهاراتی مدعی شد که فرض مزبور خیلی زودهنگام از سوی جهانیان رد شد.

این جمهوریخواه سرشناس آمریکایی که در برنامه شبکه سی بی اس با نام «رودرروی ملت» شرکت کرده بود، گفت اینکه مقامات ایالات متحده در آغاز این پاندمی این موضوع را به اندازه کافی با سازمان بهداشت جهانی مطرح نکردند، یک «اشتباه» بود.

وی در این گفتگو مدعی شد: «در وهله اول گرایش بسیار زیادی برای رد احتمال نشت آزمایشگاهی وجود دارد، و من فکر می‌کنم که این گرایش بسیار قوی است و تصور می‌کنم که رسانه‌ها مسئولیتی در قبال آن بر دوش دارند». رایس در ادامه افزود: «خب، این باید انتقال از حیوان به انسان باشد. فرضیه‌های توطئه در مورد وقوع یک نشت آزمایشگاهی وجود دارند. و در واقع، برخی از شواهد درست در مقابل ماست».

این مقام رسمی دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر، تدابیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ایالات متحده برای محدودیت سفر از چین به آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰ را «بسیار مقتضی» خواند.

گفتنی است، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده چندی پیش به مقامات اطلاعاتی این کشور دستور داد تا تحقیقات خود در مورد منشأ احتمالی ویروس کرونا و همچنین ارتباط احتمالی آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان با این بحران بزرگ بهداشتی در سطح جهان را دوبرابر کنند.