شهرخبر

لک: شروع زودهنگام لیگ برتر فوتسال به کیفیت آن ضربه می‌زند/ نه در باشگاه‌ها جوانگرایی کردیم، نه در تیم ملی


لک: شروع زودهنگام لیگ برتر فوتسال به کیفیت آن ضربه می‌زند/ نه در باشگاه‌ها جوانگرایی کردیم، نه در تیم ملی

مربی فوتسال ایران معتقد است آغاز زودهنگام لیگ برتر این رشته باعث می‌شود کیفیت این رقابت‌ها کاهش یابد.

رضا لک درباره همگروهی تیم ملی فوتسال ایران با آرژانتین، صربستان و آمریکا در جام جهانی لیتوانی، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: تیم ملی فوتسال با قرعه بسیار خوبی مواجه شد. تیم ملی در مرحله اول می‌تواند خودش را به صورت جدی مقابل تیمی چون آرژانتین محک بزند و شرایط خوبی برای مراحل بعدی داشته باشد. بازیکنان خیلی خوبی در اختیار داریم و آنها سال‌هاست که کنار یکدیگر بازی می‌کنند. اگر چند بازی دوستانه داشته باشیم، می‌توانیم عملکرد بهتری در جام جهانی ارائه کنیم.

توانایی تکرار مقام سوم یا رده‌ای بهتر از آن را داریم
وی با اشاره به شرایط نامطلوب شاگردان ناظم‌‌الشریعه از لحاظ تدارکات و بازی‌های دوستانه بیان کرد: مشکلاتی از دوره گذشته مدیریت فدراسیون فوتبال وجود داشت که بخشی از آن به خاطر شیوع ویروس کرونا بود. در سال‌های اخیر به فوتسال به صورت شایسته بها داده نشده است، اما امیدوارم تیم ملی بتواند مقام سوم جام جهانی 2016 را تکرار کند یا آن را ارتقا دهد. ما این توانایی را داریم، اما این موضوع به کمک اهالی فدراسیون فوتبال نیاز دارد.

مدعیان قهرمانی نسبت به گذشته شرایط بهتری دارند و جوانگرایی کرده‌اند
مربی فوتسال کشورمان با بیان اینکه شاگردان ناظم‌الشریعه انگیزه بسیار بالایی برای موفقیت دارند، تصریح کرد: از لحاظ نیروی انسانی چیزی کم نداریم، اما باید در روز مسابقه عملکرد خوبی داشته باشیم. این دوره از رقابت‌ها با جام جهانی کلمبیا متفاوت است. تیم‌های مدعی قهرمانی چون پرتغال، اسپانیا و روسیه وضعیت بهتری دارند و جوانگرایی کرده‌اند. آنها با آمادگی خوبی وارد مسابقات می‌شوند، اما ما هم بازیکنان باکیفیتی داریم و کادر فنی به خوبی با آنها هماهنگ است. امیدوارم در طول مسابقات هم اتفاقات خوبی رخ دهد و نتایج خوبی بگیریم.

کنار گذاشتن نسل طلایی فوتسال دشوار است، بازیکنان جوان بدشانس هستند
لک در مورد عدم جوانگرایی تیم ملی ایران در مقایسه با تیم‌هایی چون اسپانیا و روسیه اظهار داشت: تیمی که به جام جهانی 2016 رفت، نسل طلایی و ویژه فوتسال ایران است که کنار گذاشتن آن دشوار است. این موضوع هم ناشی از بدشانسی جوانانی است که در این برهه، فرصتی به آنها نرسید. چون نتیجه‌گیری اولویت باشگاه‌های ماست، آنها رو به جوانگرایی نمی‌آورند و مربیان هم نمی‌توانند به تیم خود دست بزنند.

تیم ملی فوتسال ایران , فوتسال ,

نه در باشگاه‌ها جوانگرایی کردیم، نه در تیم ملی
وی با انتقاد از عدم جوانگرایی در فوتسال ایران خاطرنشان کرد: بخشی از جوانگرایی به باشگاه‌ها و بخش دیگر آن به تیم ملی برمی‌گردد که در هر دو زمینه خوب کار نکردیم. پس از مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018، بازیکنان تیم زیر 20 سال را رها کردیم و برنامه‌ای برای این تیم وجود نداشت. پنج سال برای جوانگرایی بین این دو جام جهانی فرصت داشتیم. نسل خوبی داریم و بازیکنان توانایی در تیم ملی هستند، اما جوانگرایی لازم اتفاق نیفتاد. بازیکنان جوانی چون مهدی کریمی و سالار آقاپور به تیم ملی دعوت شدند و می‌توانند مؤثر ظاهر شوند. جوانان باید در لیگ برتر هم بازی کنند که این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

شروع زودهنگام لیگ برتر به کیفیت آن ضربه می‌زند
سرمربی پیشین تیم فوتسال گیتی‌پسند در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر است بازیکنان تیم ملی با آغاز زودهنگام لیگ برتر آماده جام جهانی شوند یا دیدارهای تدارکاتی، به تسنیم گفت: لیگ ما به تازگی تمام شده است و فرصت مناسبی نیست تا لیگ برتر را بدون برنامه‌ریزی آغاز کنیم. شروع لیگ برتر پیش از جام جهانی به کیفیت لیگ لطمه می‌زند و باید راه دوم را انتخاب کنیم.

تیم ملی باید بازی دوستانه را انتخاب کند
لک با اشاره به مشکلات مالی باشگاه‌های فوتسال بیان کرد: بسیاری از تیم‌ها آمادگی آغاز لیگ را ندارند و عمده آنها درگیر مشکلات مالی هستند. آنها هنوز مطالبات فصل گذشته بازیکنان خود را پرداخت نکرده‌اند و حالا باید پول امسال تیم خود را هم پرداخت کنند که همین مشکلات باعث کاهش کیفیت لیگ برتر می‌شود. با آغاز لیگ برتر، بازیکنان از لحاظ بدنی آماده می‌شوند و از لحاظ مالی هم نفع می‌برند، اما هنوز تکلیف لیگ دسته اول ما مشخص نشده و لیگ برتر اخیراً به پایان رسیده است. به نظرم تیم ملی باید راه دوم یعنی برگزاری بازی دوستانه را انتخاب کند.

انتهای پیام/