شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

انتخابی جام جهانی - بحرین

تساوی ایران و بحرین در پایان نیمه اول/ موقعیت‌هایی که به گل نرسید

تساوی ایران و بحرین در پایان نیمه اول/ موقعیت‌هایی که به گل نرسید

نیمه اول دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و بحرین در شرایطی با تساوی به پایان رسید که شاگردان اسکوچیچ در چند موقعیت تا آستانه باز کردن دروازه کردن دروازه میزبان پیش رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال ایران و بحرین با تصمیم مغرضانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دومین بار در منامه برگزار شد که نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این بازی که شامگاه امروز دوشنبه و از ساعت ۲۱ به وقت تهران آغاز شد تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی زاده و سردار آزمون به میدان رفت.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که سه امتیاز این دیدار می توانست شانس صعود تیم برنده را تا حدود زیادی بالا ببرد. البته این اهمیت برای تیم ملی ایران که سه امتیاز از حریفش کمتر داشت دو چندان بود.

به همین خاطر ملی پوشان کشورمان بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۱۰ تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما ضربه سر مهدی طارمی را دروازه بان بحرین به آرامی در اختیار گرفت. چند دقیقه بعد بازهم ایران می توانست به گل دست پیدا کند اما بازهم دروازه بان حریف اجازه این کار را نداد.

در بیست دقیقه ابتدایی این دیدار برتری با تیم ملی ایران بود. هر چند بحرین هم در چند موقعیت تا نزدیکی دروازه بیرانوند پیش رفت اما نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه ایران ایجاد کند.

در دقیقه ۳۰ این دیدار وحید امیری پاس زیبایی را در عمق برای مهدی طارمی ارسال کرد که ضربه این بازیکن را دروازه بان حریف گرفت. در دقیقه ۳۱ مدافع حریف روی طارمی مرتکب خطا شد که یک کارت زرد برای بازیکن بحرین داشت و ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ایستگاهی طارمی به خط دفاعی بحرین برخورد کرد.

در دقیقه ۴۰ بحرینی ها در یکی از معدود موقعیت هایی که داشتند تا آستانه باز کردن دروازه بیرانوند پیش رفتند اما بازیکن حریف درون محوطه شش قدم تعادلش را از دست داد و نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند و بیرانوند توپ را مهار کرد.

در دقیقه 45 این دیدار کنعانی زادگان که قصد داشت توپ را با تکلی بلند از زیرپای بازیکن حریف دور کند مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.