شهر خبر

جلیلی:

هرچه «دولت سایه» فراگیر شود به نفع دولت‌هاست/ برای تعامل گسترده با جهان برنامه داریم

جلیلی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:هرچه «دولت سایه» فراگیر شود به نفع دولت‌هاست. نگاه ما این است که برای پیشرفت کشور و اعتلای انقلاب نیاز به حرکت همگانی است.

به گزارش مشرق، نشست کارگروه‌های دولت سایه با موضوع بررسی فرمان‌های اجرایی روز اول دولت، عصر امروز (دوشنبه ۱۷ خرداد) با حضور سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهدی صفری، سفیر سابق ایران در روسیه و چین، روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، محمدهادی همایون، رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق، محمدحسن انتظاری، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و صابر میرزایی، معاون پژوهش و توسعه مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

محور مهم‌ترین اظهارات سعید جلیلی بدین شرح است:

- سال ۹۲ در اولین جلسه بعد از انتخابات گفتم کار ما تازه شروع شده است.

- نگاه ما این است که برای پیشرفت کشور و اعتلای انقلاب نیاز به حرکت همگانی است.

- بر همین اساس اگر به عرصه انتخاب ورود می‌کنیم برای کمک به پیشرفت کشور است و هر انتخابی که مردم انجام دادند باید محترم شمرده شود.

- بر این مبنا، دولت سایه تشکیلات صرف نیست بلکه گفتمان است. یعنی هر کسی در حد وسع خودش موضوعات کشور را دنبال کند.

- کارگروه‌هایی شکل گرفت و باعث افتخار است که عزیزانی در این حرکت بزرگ در خدمتشان بودیم که با انگیزه و اخلاص و نگاه عالمانه کار کردند.

- حضور جمعی از جوانان متخصص و انقلابی، اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف، جمعی از مدیران و مسئولان گذشته که سابقه موفقیت و پاکستی آنها بر همه روشن است، تلفیق خوبی را در دولت سایه ایجاد کرده است.

- این جوانان متخصص و انقلابی، برای هر موضوعی پاسخ‌های معتبر پیدا کرده‌اند. صرفاً هم در جلسات نبوده است؛ در میدان بوده است. در همه استان‌ها حضور پیدا کرده‌ایم و شهر به شهر و  و روستا و روستا را از نزدیک دیدیم.

- دولت سایه، سایه مردم است بر سر دولت. یعنی مردم دست به کار شوند و هرجا نقصی در کار دولت دیدند آن را برطرف کنند و هرجا اقدام خوبی صورت گرفت، حمایت شود.

- هرچه دولت سایه فراگیر شود به نفع دولت‌ها خواهد بود. چرا که پیشرفت کشور بدون همکاری آحاد مردم ممکن نیست.

- برای تعامل گسترده و سازنده با جهان برنامه داریم.

منبع: فارس