دخالت هیجانی غیرفوتبالی‌ها سبب تعلیق فوتبال مان شد

حسین خوش نظر درباره اظهارات اخیر محمدرضا کربکندی، سخنگوی باشگاه ذوب آهن مبنی بر رای دیدار جنجالی سایپا و پیکان اظهار داشت: وی در اظهارات خود ضمن اعلام فشار شدید نمایندگان اصفهان و قائمشهر درباره پرونده بازی سایپا و پیکان، گفته است کمیته استیناف به کسر یک امتیاز از پیکان رای بدهد.

وی افزود: طبق ادعای کربکندی نمایندگان مجلس شهرهای اصفهان و قائمشهر در حال اعمال نفوذ و فشار به مراجع مختلف درخصوص رای بازی سایپا و پیکان هستند و اگر این موضوع در فیفا مطرح شود و آنها از چنین صحبت‌هایی مطلع شوند، شاید تعلیق دیگری منتظر فوتبال کشورمان باشد. همانگونه که در گذشته شاهد بودیم دخالت افراد غیر فوتبالی براساس برخی هیجانات سبب تعلیق فوتبال‌مان شد.

سرپرست تیم فوتبال سایپا تصریح کرد: به نظر می‌رسد مسئولیت اصلی نمایندگان حل کردن مشکلات اساسی مردم در زمینه های اقتصاد، شغل و معیشت است. اگر نمایندگان محترم به دنبال احقاق حق هستند، می‌توانند فیلم‌‌بازی ها را در هفته های گذشته تماشا کنند تا طبق نظر کارشناسان داوری متوجه بی‌عدالتی درمورد تیم‌های دیگر شوند.  

خوش‌نظر عنوان کرد: در بازی تیم‌های دیگر هم دیده‌ایم پنالتی صحیح شان اعلام نشد و گل سالم آن تیم‌ها را آفساید گرفتند. این عزیزان اگر دنبال عدالت هستند، چرا وقتی داور به نفع تیم‌شان سوت می‌زد، سکوت کردند؟ آقایان تخلف، تخلف است. چه برای پیکان باشد، سایپا یا هر تیم دیگری. مهم اجرای عدالت و انصاف در فوتبال است. 

وی خاطرنشان کرد: دوستانی که قصد اظهارنظر دارند حتما انصاف را رعایت کنند. اگر چنین اتفاقی برای تیم خودشان می‌افتد، بازهم سکوت می‌کردند؟ موضوع قابل تامل این است از چه زمانی تاکنون فردی که مسئولیت فنی در فوتبال دارد، می‌تواند در حوزه تخصصی انضباطی از خود رای صادر کند و حرف از ظلم آشکار بزند؟

سرپرست تیم سایپا ادامه داد: به کربکندی می‌گویم ظلم آشکار را در همین بازی سایپا و پیکان ندیدند؟ وی اگر مطالعه کند متوجه می شود در آن مسابقه داور چهارم که از همشهریان خود کربکندی است، از فاصله 50 متری به ضرر ما پنالتی گرفت. آیا این پنالتی ظلم آشکار نبود؟ چگونه کربکندی در آن زمان سکوت کرد؟

خوش ‌نظر افزود: اگر آقایان طالب عدالت هستند، نباید هیچ فرقی بین تیم‌ها وجود داشته باشد و باید عدالت اجرا شود. در ضمن به کربکندی می‌گویم مسائل فوتبال را با سیاست قاطی نکند. در کمیته انضباطی 10 قاضی حضور دارند که بر تمام مسائل حقوقی عالم هستند. من نمی‌توانم هیچگونه اظهارنظر درباره رای و کار آنها داشته باشم زیرا عالم بر آن کار نیستم. در این حالت اجازه می‌دهم قاضیان کمیته انضباطی کار خودشان را کنند.

وی با اشاره به دیدار امشب تیم ملی فوتبال مقابل بحرین در مقدماتی جام جهانی 2022 گفت: ان شالله بازیکنان تیم ملی دل مردم کشورمان را شاد می‌کنند زیرا دعای 80 میلیون ایرانی پشت آنها است. امیدوارم هم بازی با بحرین و هم دو دیدار آتی را با برد پشت سر بگذارند.