شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام#مجلس#رئیس مجلس

بازدید قالیباف از پروژه تونل کبیرکوه در ایلام

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه تونل کبیرکوه بر تکمیل این پروژه با تزریق اعتبارات لازم تأکید کرد.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت محمد باقر قالیباف صبح امروز(دوشنبه 17 خرداد) در عزیمت یک روزه خود به استان ایلام، با حضور در شهرستان آبدانان، از پروژه کبیرکوه بازدید و در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این مسیر مواصلاتی یکی از مسیرهای منحصر به فرد و متصل کننده راه‌های شرقی غربی در استان است و افزون بر این مسیر مهم ترانزیتی بار و مسافر به عراق نیز است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بیش از 10 سال است که آغاز شده ولی طی دو سال گذشته به دلیل تزریق مناسب اعتبارات پیشرفت خوبی داشته است، گفت: ضرورت دارد رقم 500 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود تا سرعت اجرای پروژه افزایش  و پروژه تکمیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: در جلسه شورای اداری استان مصوبه خوبی در جهت پیشرفت این پروژه به تصویب برسد و در برنامه هفتم نیز به این پروژه توجه ویژه شود.

قالیباف ادامه داد: سایر ظرفیت‌های استان با تکمیل زیرساخت و توسعه راه‌ها تکمیل می‌شود که امیدواریم با تعامل مناسب با دولت آینده این پروژه در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تونل اصلی آن نیز 50 درصد پیشرفت داشته است.

بر اساس گفته مدیران و پیمانکاران شروع پروژه تونل کبیرکوه سال 1389 بوده و این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده است. طول تونل اصلی پروژه 4 هزار و 750 متر و طول کلی این پروژه 17.2 کیلومتر است.  تاکنون مبلغ 260میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و این پروژه کارکرد استانی و کشوری دارد