شهر خبر

در اعتراض به سفر سناتورهای آمریکایی به تایپه؛

وانگ ون‌بین: آمریکا سیاست چین واحد را نقض کرده است

وانگ ون‌بین: آمریکا سیاست چین واحد را نقض کرده است

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در اعتراض به سفر سناتورهای آمریکایی به تایپه هشدار داد: واشنگتن سیاست چین واحد را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی سفر ۳ سناتور آمریکایی به تایوان را به شدت محکوم کرد و خواستار عدم برقراری هرگونه ارتباط رسمی میان واشنگتن و این جزیره شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اعلام کرد: این اقدام از سوی آمریکا نقض جدی اصول مرتبط با سیاست چین واحد بوده و ناقض بیانیه های مشترک میان دو کشور به شمار می رود.

«تامی داکوورث» و «دن سالیوان» از اعضای کمیته نیروهای مسلح و «کریستوفر کانز» عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز به تایوان سفر کرده تا با «سای اینگ وِن» رئیس جمهور این منطقه دیدار کنند.

به گزارش مهر، چین همواره به آمریکا و متحدان غربی‌اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی می‌زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می‌دهد.