شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#آمریکا#دمشق

دمشق ورود غیرقانونی هیئت‌های فرانسوی و هلندی به خاک سوریه را محکوم کرد


دمشق ورود غیرقانونی هیئت‌های فرانسوی و هلندی به خاک سوریه را محکوم کرد

یک منبع رسمی در سوریه سفر اخیر هیئت‌های فرانسوی و هلندی به خاک سوریه را که با همدستی نیروهای مزدور آمریکا انجام شده بود محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که ورود هیئت‌های هلندی و فرانسوی به خاک سوریه به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

این منبع سوری در ادامه از جامعه بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و ارگان‌های وابسته به آن خواست تا موضع مناسبی در این زمینه اتخاذ کنند.

سوریه با توضیح اینکه ورود هیئت‌های هلندی و فرانسوی به خاک سوریه با توطئه و همدستی با نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» ( تحت حمایت آمریکا) انجام می‌شود تاکید کرد که این اقدام غیرقانونی است و نقض قوانین بین‌المللی به شمار می رود.

منبع مذکور در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد، ورود غیرقانونی هیئت‌های هلندی و فرانسوی به بهانه تحویل گرفتن شماری از بازداشت شدگان گروه تروریستی داعش که در بند نیروهای قسد هستند، صورت گرفته است.

این منبع تاکید کرد که سوریه بر گسترش حاکمیت خود بر همه مناطق کشور و آزادسازی آن از شر اشغالگری‌های خارجی از جمله ترکیه و آمریکا و سایر نیروهای بیگانه پایبند است.

پیش از این یک هیئت هلندی به ریاست فرستاده ویژه این کشور درباره پرونده سوریه وارد مناطق تحت سیطره نیروهای قسد شد تا شماری از تروریست‌های داعش که در زندان‌های قسد بازداشت هستند را تحویل بگیرد. یک هیئت فرانسوی نیز به منطقه قامشلی در استان حسکه واقع در شمال شرقی سوریه سفر کرده بود.

اخیراً شهر منبج در حومه حلب شاهد تظاهرات‌های شهروندان سوری در محکومیت اقدامات نیروهای قسد که برای جذب اجباری اهالی این منطقه تلاش می‌کردند، بود و شماری از شهروندان سوری در این تظاهرات‌ها قربانی شدند.

قسد دختران و پسران متولد سال‌های 1990 تا 2003 ساکن شهرهای عین العرب، قامشلی، المالکیه، الدرباسیه، حسکه، رقه و دیرالزور را مجبور به پیوستن به این نیروها می‌کند.

نیروهای قسد دو هفته قبل نیز نیز در مناطق تحت کنترل خود در سوریه با بستن گذرگاه‌ها، به رای‌دهندگان اجازه رفتن به مناطق تحت کنترل دولت سوریه و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندادند.

مناطق تحت کنترل نیروهای قسد همواره شاهد تنش‌هایی میان این نیروها و ساکنان هستند و آخرین مورد آنها اواسط مه گذشته در شهر حسکه رخ داد که بر اثر تیراندازی در میان جمعیت تظاهرکننده، دو تن کشته شده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/