شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#بن سلمان

منابع عمانی اعلام کردند؛

مفاد نامه ولیعهد سعودی به رهبر انصارالله یمن

مفاد نامه ولیعهد سعودی به رهبر انصارالله یمن

هیات عمانی که روز شنبه وارد صنعا شده است با خود نامه ای از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخبر الیمنی، منابع عمانی امروز دوشنبه از مضمون نامه ویژه از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره آینده جنگ سعودی علیه یمن که وارد هفتمین سال خود شده است و فاجعه انسانی قرن را رقم زده است، پرده برداشتند.

این منابع اعلام کرد: هیات عمانی که روز شنبه وارد صنعا شده است با خود نامه ای از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن آورده است.

منابع مذکور فاش کردند: این نامه شامل امتیازهایی از سوی سعودی است از جمله آمادگی برای بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده و کمک فوری به یمنی ها در ازای توقف حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب و توقف حملات پهپادی و موشکی و نیز حملات دیگر ارتش و کمیته های مردمی در عمق سعودی است.

این منابع اعلام کردند: هیات عمانی این نامه را به رهبر جنبش انصارالله یمن داده است.

شایان ذکر است که محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیات گفتگو کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح اخیر سعودی که مشابه مفاد این نامه بود بر عدم ارتباط مسائل انسانی با مسائل نظامی تاکید کرده بود.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن هم قبلاً بر عدم ارتباط مسائل انسانی با موضوعات نظامی تاکید کرده بود.