به گزارش برنا، عرفانی کمربند سیاه دان ۷ در گفت و گو با خبرنگار برنا در مورد ویژگی شاخص کوبودو کاراته اظهار داشت:  وجه تمایز این هنر رزمی اوکیناوایی در مقایسه با دیگر سبکهای فعال در فدراسیون کاراته، امکان استفاده از ابزار ساده و قدیمی به عنوان سلاح در مسابقات آن است که جذابیت مضاعفی را به این رشته بخشیده است.

وی افزود: تنها چندماه از فعالیت این رشته در کشور می گذرد، با این حال با پتانسیل بالایی که دارد توانسته، در کانون توجه بسیاری از افراد جامعه قرار گیرد.

این پیشکسوت باسابقه یادآور شد: ما در گام نخست با تشکیل هیات رئیسه قوی و کارآمد، به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود در جهت توسعه هرچه بیشتر سبک در سطح کشور هستیم‌. در حال حاضر در ترکیب هیات رئیسه "کوبودو کاراته" اساتید و مدیران مطرحی چون: محمد علی زمانی سرپرست اسبق فدراسیون کاراته، رئیس سابق سازمان لیگ کاراته و مسوول نگارش آئین نامه های فدراسیون کاراته، دکتر مازیار فرید خمامی دبیر تیم های ملی و مربی اسبق تیم ملی کاراته، مهندس آرش شاطریان عضو کمیته فنی و مسئول کمیته آموزش سبک،  دکتر یوسف طوقانی عضو هیات رئیسه فدراسیون پهلوانی زورخانه ای و برادر شهیدان سرافزار سعید و محمد طوقانی، شهزاد کیانی سرپرست و دبیر سابق فدراسیون اتومبیلرانی، محمد داودی پیشکسوت مطرح رشته جوجیتسو و همچنین خانم آرزو حق شناس نایب رئیس بانوان و از مربیان با تجربه کشور حضور دارند که یک نقطه قوت برای سبک به حساب می آید.

عرفانی سپس با تشریح  برنامه های آینده کوبودو کاراته گفت: مهمترین رویداد پیش رو، مسابقات جهانی سبک است که تیر ماه امسال به صورت مجازی در قسمت کاتا با حضور بیش از ۵۰ کشور در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد که به همین منظور درخواست خود را جهت شرکت در این رقابتها به فدراسیون کاراته ارسال کرده ایم که در صورت موافقت، با تیمی کامل در این پیکارها حاضر می شویم.

رئیس کوبودو کاراته ایران همچنین با اشاره به برنامه های آموزشی سبک اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به شیوع بیماری کرونا، تمام تمرکز خود را روی مباحث آموزشی گذاشته ایم. بر همین اساس همه روزه با برپایی کلاسهای مجازی برای مربیان و هنرجویان تحت پوشش، درصدد تقویت بنیه و دانش فنی آنها هستیم. ضمن آنکه آکادمی مرکزی کوبودو کاراته در تهران همه روزه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، پذیرای علاقمندان به این رشته ورزشی است‌.

 وی در پایان اظهار امیدواری کرد: هدفمان این است که سبک نوپا اما اصیل کوبودو کاراته را در ایران به یکی ازشاخص ترین سبکهای فدراسیون مبدل سازیم.