شهرخبر
انتخابات ۱۴۰۰|

جلیلی: در زمینه اقتصاد ورزش از سایر کشورها عقب هستیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:برنامه ما در زمینه ورزش حرفه‌ای، به صورت جدی به رابطه ورزش با اقتصاد و صنایع مرتبط با ورزش می‌پردازد. چرا که اقتصاد ورزش یکی از بازو‌های اقتصادی مهم در کشور‌های مختلف جهان است و ما در این عرصه از دیگران عقب هستیم.

خبرگزاری میزان - سعید جلیلی در یک برنامه در فضای مجازی به تببین مواضع انتخابات خود در زمینه ورزش جوانان پرداخت که محورهای مهم آن به شرح زیر است:

متاسفانه در ایام انتخابات به مسائلی مثل ورزش کمتر پرداخته شده است در حالیکه یکی از کارگروه‌هایی که ما به صورت جدی در آن کار کردیم، کارگروه ورزش و تربیت بدنی بود.

محور‌هایی نظیر ورزش همگانی، ورزش پرورشی، ورزش حرفه‌ای و همچنین ورزش قهرمانی مورد بررسی قرار گرفته است و برنامه‌ای در این زمینه طراحی شده است.

ورزش همگانی بسیاری ضروری است؛ در سلامت جامعه فقط وزارت بهداشت وظیفه ندارد، یک وظیفه مهم به عهده وزارت ورزش و جوانان است که می‌بایست در همکاری با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها، زمینه همگانی کردن ورزش را فراهم کند.

ورزش پرورشی که پایه ورزش است باید پیش از دبستان آغاز بشود؛ یک خلاء جدی در کشور ما، عدم سرمایه‌گذاری بر روی ورزش پرورشی است که باید از چهار سالگی آغاز بشود.

برنامه ما در زمینه ورزش حرفه‌ای، به صورت جدی به رابطه ورزش با اقتصاد و صنایع مرتبط با ورزش می‌پردازد. چرا که اقتصاد ورزش یکی از بازو‌های اقتصادی مهم در کشور‌های مختلف جهان است و ما در این عرصه از دیگران عقب هستیم.

در زمینه ورزش قهرمانی نیز برخلاف وجود سرمایه‌های انسانی بالا، در وضعیت مطلوب قرار نداریم. این زمینه از ورزش در حقیقت نشان دادن یک قله برای انگیزه دادن به بدنه ورزشکاران کشور و ایجاد همبستگی ملی است که دارای مشکلات عدیده‌ای است.

در کنار این موارد، سعی کردیم با یک نگاه عدالت محور به این مسائل بپردازیم. موضوع استعدادیابی ورزشی از جمله تکیه‌های ما در برنامه ورزش دولت سایه بود. توزیع عادلانه امکانات یکی از جنبه‌های این بخش است.

درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی به ویژه درباره پرسپولیس و استقلال برنامه‌ای تهیه شده است که کارشناسان ما در کارگروه ورزش آن را از طریق تلویزیون اینترنتی ارائه خواهند داد.
 

انتهای پیام/