شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

اعتبار مالی طرح بهارانه کتاب چقدر است؟


اعتبار مالی طرح بهارانه کتاب چقدر است؟

با شروع طرح بهارانه کتاب از امروز،‌ شنیده‌هایی مبنی بر کاهش اعتبار این دوره وجود دارد؛ موضوعی که مشاور معاونت فرهنگی آن را رد کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با آغاز طرح بهارانه کتاب از امروز، 17 خرداد ماه، شنیده‌هایی مبنی بر کاهش اعتبار مالی این دوره به گوش می‌رسد؛ کاهشی که به نظر می‌رسد در پی افزایش تعداد کتابفروشی‌های عضو در این دوره، بیشتر به چشم می‌خورد. علیرضا اسماعیلی، مشاور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این‌باره به تسنیم گفت: اعتبار طرح به مانند دو دوره گذشته در نظر گرفته شده است. ما در بحث یارانه همان روال قانونی دو دوره گذشته را طی کردیم،‌ با توجه به استقبالی که انجام می‌شود،‌ برای افزایش اعتبار نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعتبار این دوره به اندازه همان دوره گذشته یعنی چهار میلیارد تومان است یا خیر، افزود:  برای طرح بهارانه کتاب بنا داریم که اعتبار طرح را در صورت استقبال به این میزان برسانیم، باید ببینیم استقبال چگونه پیش می‌رود و در صورت استقبال برای تصویب افزایش اعتبار تشکیل جلسه خواهیم داد.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای بهارانه کتاب چه میزان است‌، تصریح کرد:‌ اعتبار اولیه دو میلیارد و 500 میلیون تا سه میلیارد تومان است که قابل افزایش است. در دو دوره گذشته یعنی پاییزه و زمستانه کتاب نیز ما اعتبار اولیه را این مقدار در نظر گرفتیم و بعد، در ادامه افزایش دادیم. روال این است که دو تا سه روز نخست را بررسی و بعد درباره افزایش اعتبار تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 انتهای پیام/