شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار
طلای جهانی افت کرد و حباب سکه امامی منفی است.

رشد منفی قیمت دلار با انتظارات با مثبت/ کاهش تقاضا در بازار سکه

کدخبر: 417461
اقتصاد نیوز : قیمت دلار زیر 24 هزار و سکه امامی زیر مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد، ارزیابی بازار از فضای مذاکرات مثبت و سطح تقاضا در بازار سکه پایین است.

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت دلار عصر روز پنج‌شنبه در حوالی 23 هزار و 830 تومان قرار داشت. تحلیل‌گران معتقد بودند که نوسان‌گیران در معاملات پشت خطی سعی داشتند، از مباحثی که در مناظره‌های انتخاباتی مطرح شد استفاده کنند و قیمت دلار را به بالای 24 هزار تومان ببرند. دلار آمریکا معاملات اولین روز کاری هفته را با قیمت 24 هزار و 10 تومان شروع کرد، اما نتوانست بالای این مرز بماند و دوباره زیر 24 هزار تومان قرار گرفت. دلار معاملات نیمه اول روز را با قیمت 23 هزار و 960 تومان به پایان رساند.

درهم امارات و بازار متشکل

قیمت درهم امارات در شروع معاملات روز دوشنبه بالای مرز 6600 تومان قرار داشت. تحلیل‌گران نوسان درهم بالای مرز 6600 تومان را برای رشد قیمت دلار مهم تلقی می‌کردند، از این جهت یکی ار محرک‌های صعودی قیمت دلار در شروع معاملات امروز فراهم بود. اولین قیمت دلار در بازار متشکل نیز 209 تومان از نرخ متوسط روز پنج‌شنبه بالاتر بود. بازار آزاد از بازار متشکل نیز سیگنال دریافت می‌کند.

با توجه به افزایش قیمت درهم و قیمت دلار در بازار متشکل انتظار این بود قیمت دلار در بازار آزاد نزولی نشود اما قیمت دلار در میانه روز نسبت به ابتدای کار افت کرد. در چنین شرایطی دلیل رشد منفی قیمت دلار می تواند انتظارات مثبت در بازار باشد. انتظاراتی که ناشی از احیای توافق هسته ای است.

 (البته مرزهای حساس بالایی و پایینی دلار در حال حاضر 23 هزار و 800 تومان و 24 هزار و 200 تومان محسوب می‌شوند و با توجه به این مسئله بالا و پایین رفتن از مرز 24 هزار تومان بیشتر از جهت تغییر کانال قیمتی و دیدگاه عموم مردم مهم است)

ارزیابی بازار از فضای مذاکرات

اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است،  گزارش آژانس در مورد ایران است مدیر کل آژانس امروز گزارشی درباره ایران می دهد که در جلسه امروز شورای حکام مورد بررسی قرار می‌گیرد مربوط است. تحلیل‌گران سیاسی با نماینده سازمان‌های بین‌المللی روسیه در وین موافقند که گزارش آژانس در مورد ایران چندان مثبت نخواهد بود، اما این که تحت تاثیر این گزارش تصمیم خاصی علیه ایران گرفته شود بسیار غیر محتمل است. تحلیل‌گران سیاسی فضای کلی مذاکرات را در حال حاضر مثبت ارزیابی می‌کنند. بازار نیز تحت تاثیر این دیدگاه‌ها قرار داشت و رشد شدید قیمت‌ها را ثبت نکرد.

سکه امامی

قیمت سکه و طلای جهانی 17 خرداد

سکه امامی در آخرین ساعات معاملات روز پنج‌شنبه روی قیمت 10 میلیون و 760 هزار تومان قرار داشت. طلای جهانی که معاملات هفته گذشته را زیر مرز 1900 دلار به پایان رسانده بود، در شروع معاملات روز دوشنبه نیز روند نزولی را دنبال کرد و در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت ایران در حوالی 1883 دلار قرار داشت. . قیمت سکه نیز در شروع معاملات روز دوشنبه روی 10 میلیون و 770 هزار تومان قرار گرفت. ارزش ذاتی سکه با احتساب دلار 24 هزار تومانی و طلای 1883 دلاری 10 میلیون و 640 هزار تومان به دست می‌آید. در نتیجه حباب قیمت سکه منفی است، سکه زیر مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومانی قرار دارد و احتمالا سطح تقاضا در بازار سکه پایین است.