شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#مقامات

مرگ ۱۳ نفر در بیمارستان «المدینه» عربستان و بی‌توجهی مقامات سعودی


مرگ 13 نفر در بیمارستان «المدینه» عربستان و بی‌توجهی مقامات سعودی

به دنبال فوت ۱۳ نفر در بیمارستان عمومی در عربستان و مخفی نگه داشتن این حادثه توسط مقامات سعودی، بسیاری از فعالان و کاربران واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، فوت 13 نفر در یک بیمارستان دولتی عربستان به دلیل کمبود اکسیژن نشان‌دهنده بحران بهداشتی در عربستان است.

به دنبال افشای حادثه فوت 13 نفر در بیمارستان المدینه به دلیل فقدان اکسیژن بسیاری از سایت‌های اجتماعی و کاربران به این فاجعه واکنش نشان دادند.

فعالان از خلال راه‌اندازی هشتگ ( بیمارستان المدینه) فاش کردند که این حادثه یک هفته پیش رخ داده و رژیم آل سعود از انتشار اخبار آن جلوگیری کرده است.

مقامات سعودی اسامی متوفیان را فاش نکردند و هیچ کسی در این زمینه پاسخگو نیست و مقامات سعودی نیز پاسخی نمی‌دهند تا رسوایی جدیدی برای رژیم آل سعود به ویژه « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی رخ ندهد.

یک روزنامه سعودی در 26 مه فاش کرد که در عملکرد توزیع اکسیژن در بیمارستان المدینه اختلال ایجاد شده که این حادثه موجی از واکنش‌ها و خشم‌ کاربران و فعالان سعودی را به دنبال داشته است.

در همین راستا حساب کاربری با عنوان «آروی عبدالعزیز» نوشت: سعودی‌ها هر روز از خدمات بهداشتی ضعیف دولت که میلیاردها دلار صرف معاملات اسلحه و جشن‌های فسق و فجور می‌کند، شکایت دارند.

فعالان سعودی در حال پخش فیلم‌هایی از خدمات بهداشتی ضعیف در عربستان هستند و دیگران داستان‌های دردناک خود را در این بیمارستان‌ها و مراکز دولتی بیان می‌کنند.

یک بیمار در بیمارستان «ملک فهد» از عدم مراقبت‌های بهداشتی ، تغذیه نامناسب و بدرفتاری پرستاران شکایت دارد که او نزدیک به 10 سال در بیمارستان بوده است.

یک کارمند در بیمارستان المدینه ، بحران بهداشتی در این بیمارستان ، قطع مکرر اکسیژن و بی توجهی اداره بیمارستان به زندگی بیماران را در معرض نمایش قرار داد.

«عبدالله الغامدی» مخالف برجسته سعودی در توئیتی نوشت : سکوت شدید مقامات سعودی در مورد مرگ 13 نفر در بیمارستان المدینه به دلیل کمبود اکسیژن!

وی با حمله به مسئولان ادامه داد: بیماران از کمبود اکسیژن می‌میرند. آیا رسوایی بدتر از این دیگر وجود دارد؟

«عبدالمحسن البدرانی » نویسنده سعودی ، مدیر مسئول روزنامه «حدیث المدینه» به شدت از مقامات سعودی انتقاد کرد و گفت آنچه هفته گذشته در بیمارستان مدینه اتفاق افتاد ، دردناک و تکان دهنده است. اما موضوع تعجب برانگیزی نیست؛ چراکه سهل انگاری،مدیریت ضعیف و هرج و مرج در بیمارستان المدینه امری طبیعی است.

بر اساس گزارش سعودی لیکس، رژیم آل سعود ساخت بیمارستان المدینه را در سال 2006 میلادی تصویب کرد که در سال 2008 میلادی به عنوان اولین بیمارستان تخصصی تأسیس شد. در سال 2014 به یک بیمارستان دولتی تبدیل شد و در سال 2019 به تدریج با ظرفیت 50 تخت فعالیت خود را آغاز کرد که در سال بعد ظرفیت 200 تخت به آن اضافه شد. در این سال‌ها این بیمارستان از خدمات بهداشتی بسیار ضعیفی برخوردار بوده است. در سال 2021 بیمارستان فاقد اکسیژن لازم بود شرایطی که بی توجهی دولت آل سعود به زندگی مردم را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/