شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بن سلمان#عربستان#ارتش#یمن

فرار نظامیان سعودی در میدان نبرد با انصارالله و تنگنای بن سلمان


فرار نظامیان سعودی در میدان نبرد با انصارالله و تنگنای بن سلمان

فرار نظامیان سعودی در رویارویی با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن که در جریان عملیات جیزان در جنوب عربستان رخ داد، عربستان را در آستانه خشم عمومی قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، البوابه در گزارشی با اشاره به فرار نظامیان سعودی از مقابل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  می‌نویسد: نشانه‌های خطرناکی در افق تاریک سعودی به ویژه در داخل عربستان، ظاهر شده است.

پس از اینکه جنگ علیه یمن وارد هفتمین سال خود شده است، تبعات آن بر شهروندان سعودی کاملا آشکار شده است و شهروندان سعودی آثار این جنگ را به شکل ملموس بر روی زندگی خود می‌بینند.

رژیم سعودی در آستانه خشم عمومی قرار دارد و ناظران پیش بینی می‌کنند که این از کنترل حکام سعودی  خارج شود هر چند که آنها سیاست سرکوبگرانه در پیش گرفته و اجازه هیچ مخالفتی حتی مشروع و برحق را نمی‌دهند.

خشم عمومی مردم در عربستان تنها به خاطر سرکوب، بازداشت و ربودن مخالفان سیاسی و اقدامات مقامات سعودی علیه فعالان حقوق بشری و شخصیت‌های دینی نیست، بلکه خشم عمومی به خاطر واردن کردن نظامیان سعودی به کوره‌های مرگ در جنوب عربستان است.

این به ویژه پس از عملیات اخیر صنعا در جیزان  رخ می‌دهد که مقامات سعودی در موضع و تنگنای سخت قرار داد.

علاوه بر آن جنگ یمن و هزینه‌های سنگین، تبعات منفی بر اقتصاد سعودی و زندگی شهروندان عربستانی گذاشته است.

عربستان به هر راهی متوسل شده است تا از مخمصه یمن نجات یابد و تحرک جهانی برای توقف جنگ یمن گواه گرفتاری شدید ریاض در یمن است.

رژیم سعودی باید تاوان جنگ یمن را بدهد و ریاض به نقطه غیرقابل برگشت رسیده است.

صدای نزدیکان و خویشاوندان نظامیان سعودی در مرزهای جنوبی با یمن درآمده است. آنها خواهان توضیح درباره شکست نظامی هستند و اینکه چرا فرزندان آنها در معرض مرگ قرار گرفته‌اند.

مرگ نظامیان سعودی در جنوب عربستان و فرار آنها در حالی که سلاح خود را رها کرده‌اند، سخت مقامات سعودی را در تنگنا قرار داده است.

در شبکه‌های اجتماعی، مردم عربستان خواهان استعفای محمد بن سلمان و دست برداشتن از بازی با جان فرزندانشان هستند.

«محمد العتیبی» فعال عربستان تاکید کرد: شهروندان عربستانی از ولیعهد سعودی نمی‌گذرند زیرا که جان فرزندان آنها را گرفته است. آنها می‌پرسند علت فرار نظامیان بدون سلاح چیست؟

کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی همچنین، تلفات نیروهای مصری در جنگ یمن در زمان جمال عبدالناصر را یادآور شده و سیاست ورود به باتلاق یمن را زیر سئوال برده‌اند.

«سعد بن ناصر الغامدی» از معارضان سعودی گفت: افسران به من گفتند که نمی‌توان مانع نیروهای صنعا شد و اصولا هیچ چیز نمی‌تواند که جلوی پیشروی نیروهای صنعا را بگیرد و آنها توان رسیدن به بعد از شهر «الخوبه» در جیزان و به ویژه منطقه «الدرب» در غرب «ابها» را دارند.

این شیخ معارض سعودی می‌افزاید: آنچه در جیزان و رسیدن حوثی‌ها به «الخوبه» و کشتن شمار زیادی از نظامیان سعودی و به غنیمت گرفتن تسلیحات  مهمات ارتش عربستان رخ داد، روندی خطرناک محسوب می‌شود. مسئول کیست؟ دشمنی با غزه و فلسطین و ساکت کردن مساجد و دیگر اقدامات فایده ای ندارد.

شبکه‌های خبری معارضان سعودی فاش کردند که هزینه‌های عربستان در زمینه تسلیحات از کل رقبای آن در منطقه فراتر است.

مشکل در امور تسلیحاتی نیست بلکه در ذهنیت کودکانه اداره کننده امور یعنی سیاست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است که بسیاری از عربستانی‌ها، وی را به سبب آنچه در زمینه ارتش و زرادخانه جنگی آن در یمن انجام می‌دهد، مستحق دادگاه نظامی می‌دانند.

انتهای پیام/