شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران

تدریس ۶۲ رشته آموزشی در زندان‌های استان تهران

مدیرکل زندان‌های استان تهران اشتغال زندانیان را در بازپروری شخصیت زندانی مهم عنوان کرد و گفت: اکنون ۶۲ رشته متنوع آموزشی با همکاری سازمان‌های صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان تهران تدریس می‌شود.

تدریس ۶۲ رشته آموزشی در زندان‌های استان تهران

به گزارش منیبان؛ سیدحشمت اله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: مددجویان بر اساس علاقه و توانمندی خود در دوره‌های متنوع آموزشی به صورت رایگان ثبت نام کرده، در پایان گواهینامه معتبر پایان آموزش بدون درج نام زندان دریافت می‌کنند و از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج، به محض آزادی امکان دریافت وام خوداشتغالی و ورود به بازار کار و کسب نان حلال را دارند.

او با اشاره به ضرورت توسعه آموزش زندانیان افزود: در برنامه‌های توسعه‌ای سازمان زندان‌ها، اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و تربیت است زیرا زندانی در دوران تحمل حبس، فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانایی خود به دست می‌آورد که ضمن رهایی از بیکاری و بطالت، پس از آزادی با ادامه آن هنر، می‌تواند شغل مناسبی داشته، به چرخه جرم بازنگردد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم به اشتغال و جامعه ای توانمند بیاندیشیم باید به خاطر داشته باشیم که راه کار آن در بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند و ماهر نهفته است و فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توسط زندانیان زمینه ورود بهتر آنان به جامعه پس از آزادی از زندان را فراهم می آورد.

او اضافه  کرد: آموزش و یادگیری مهارت می‌تواند مسیر زندگی فرد را مشخص کند و اگر فرد زندانی حرفه‌ای را یاد بگیرد و منتج به اشتغال شود مسیر زندگی وی تغییر خواهد کرد و به جای مسیر خلاف و جرم در حوزه مهارت و شغل وارد شده و به زندگی برخواهد گشت. آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای به زندانیان موجب خودباوری و اصلاح و تربیت آنان می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران با تقدیر از تلاش‌های بخش حرفه آموزی زندانیان گفت: اشتغال زندانیان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی داشته باشد بنابراین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و نیز  بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه نقش پررنگ‌تری دارد و تمام برنامه‌های اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها بر همین اساس تدوین شده است.

حیات الغیب تأکید کرد: بیکاری عامل کسالت زندانیان است بنابراین اگر برنامه‌هایی برای آموزش و اشتغال زندانیان نداشته باشیم یا آموزش‌های تدوین شده را به درستی اجرا نکنیم، شاهد اتلاف وقت مددجویان و فرصت‌های بازپروری خواهیم بود.