شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#آزمون

مدیر قرآن و حدیث حوزه های علمیه در گفتگو با مهر:

آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه های علمیه برگزار می‌شود

آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه های علمیه برگزار می‌شود

حجت الاسلام حسینی از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه خبر داد و گفت: آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه سال تحصیلی ویژه طلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه خبر داد و اظهار داشت: آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر اساس مصوبه ۸۱ شورای عالی حوزه‌های علمیه در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج‌البلاغه به صورت سالانه برگزار می‌شود.

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور به تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه اشاره و عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که تاکید شده از اجتماعات غیر ضرور اجتناب شود آزمون کتبی حذف و تنها به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.

وی به مزایای این آزمون اشاره و عنوان کرد: معرفی به نهادهای حوزوی، آموزشی و تبلیغی، امتیاز ویژه انتقال از شهرستان به حوزه علمیه قم از جمله مزایایی است که برندگان در آزمون می‌توانند از آن بهره ببرند. همچنین شرکت‌کنندگان در این آزمون بعد از موفقیت با افزایش شهریه مورد تکریم و تشویق قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام حسینی درباره نحوه ثبت نام بیان داشت: علاقمندان می‌توانند با مطالعه دقیق آئین نامه آزمون تا تاریخ ۱۷/‏۰۴/‏۱۴۰۰‬ به سامانه پیشخوان برخط خدمات حوزه‌های علمیه به http://login.ismc.ır مراجعه کنند.

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور در پایان خاطرنشان کرد: نتایج آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه ۱۵ روز پس از برگزاری آزمون از طریق کانال مدیریت قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه اعلام می‌شود.