به گزارش برنا، 

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در آئین فارغ‌التحصیلی و نخستین پرواز مستقل خلبانان جوان پایگاه شهید فکوری تبریز، گفت: در سایه آمادگی تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و حفاظت شبانه‌روزی از آسمان کشور، دشمنان جرأت چپ نگاه کردن به جمهوری اسلامی را ندارند.

وی با ابراز خرسندی از ارتقای خلبانان جوان پایگاه شهید فکوری تبریز، اظهار کرد: این پایگاه به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، از آماده‌ترین و مجهزترین پایگاه‌های هوایی کشور و جهان است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: وجود هواپیماهای مجهز و ارائه تمام آموزش‌های خلبانی از مقدماتی تا پیشرفته در این پایگاه، حاکی از آمادگی مناسب دفاعی در منطقه شمال غرب کشور است.

پورمحمدی در پایان به نمایندگی از مردم استان از زحمات مدافعان حریم آسمان ولایت در سرتاسر میهن اسلامی قدردانی کرد.

در ادامه امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در این مراسم گفت: باعث افتخار است که در این خطه از جغرافیایی کشورمان فرزندان این کشور تمام مراحل آماد، باز آماد، نگهداری و اورهال هواپیما‌های پیشرفته جهان و نیز هواپیما‌های بومی خودمان را انجام می‌دهند و افتخار می‌کنیم جوانان تیزپرواز ما از مراحل اولیه آموزش و مراحل بالاتر در این پایگاه آموزش می‌بینند.

امیر سرتیپ دوم رسولی افزود: امروز ۳ نفر از خلبانان تیزپرواز، پرواز مستقل خود را انجام دادند و آماده رزم برای حفاظت و صیانت از آسمان کشورمان شدند و این پایگاه در حال حاضر یک سوم از آسمان کشورمان را حراست می کند و این آموزش‌ها پیام‌های خاصی برای دشمنان و دوستان کشور عزیزمان دارد.

دوره" سولو" به دوره‌ای از آموزش خلبانی گفته می‌شود که هنرآموز پس از آموزش دوره‌های زمینی و تئوری و پرواز در کنار استاد خلبان می‌تواند به تنهایی برای اولین بار پرواز کند و پس از پرواز موفقیت آمیز طبق یک سنت بین المللی در عرصه هوانوردی توسط پیشکسوتان خلبانی سطل آبی بر روی خلبان جوان ریخته می‌شود.

پایگاه هوایی تبریز با بهره گیری از زبده ترین خلبانان و مهندسان پرواز به عنوان آشیانه عقابان تیز پرواز شمال غرب کشور ، امنیت هوایی پایدار برای مردم این خطه از میهنمان و توسعه علمی و فن آوری را برای بخش دفاع هوایی فراهم کرده است.

نام این پایگاه به نام شهید فکوری، نخبه نیروی هوایی جمهوری اسلامی نام گذاری شده است.