3 قتل در 12 ساعت مرگبار مشهد / بازداشت عاملان جنایت بامدادی

در 12 ساعت در مشهد 3 قتل در مناطق مختلف رخ داد که در کمتر از یک روز 3 نفر در درگیری های مختلف کشته شدند.

به گزارش رکنا،  پنجشنبه گذشته که شهروندان به استقبال تعطیلات نیمه خرداد رفته بودند، 3حادثه خونین در مناطق مختلف شهر، موجب قتل 3شهروند شد.

قتل هایی پی درپی که از ۵صبح آغاز شد و ساعت ۱۰شب پایان یافت. هر چند چرخه قتل ها متوقف شد، اما تحقیقاتی گسترده برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت  ها آغاز شد.

جزئیات اولین پرونده قتل ساعت 5صبح با اعلام کشف یک جسد در خیابان رسالت ۸۲ به پلیس ۱۱۰، موجب حضور تیم های انتظامی در محل شد. مأموران با حضور در محل و مشاهده جسد فردی ناشناس موضوع را به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد اعلام کردند.

با حضور قاضی حسن زرقانی و گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان در محل و آغاز بررسی های میدانی، مشخص شد که جنایت در نقطه دیگری رخ داده و عاملان قتل ، جسد را با استفاده از یک خودرو پراید به این محل منتقل و سپس رها کرده و از محل گریخته اند. با دستور مقام قضایی جسد برای مشخص شدن هویت و علت قتل به پزشکی قانونی خراسان رضوی منتقل شد. ساعتی بعد مشخص شد که پیکر بی جان رها شده در جاده سیمان، متعلق به جوانی ۲۹ساله به نام «محمد.ح» است. کشف این سرنخ مهم، موجب شد تا تیم جنایی در یک قدمی شناسایی متهمان این پرونده قرار بگیرند.

هنوز پرونده قتل «محمد.ح» روی میز مقام قضایی بسته نشده بود که منابع بیمارستانی از مرگ یک جوان ۱۷ساله بر اثر اصابت گلوله خبر دادند.

تیم جنایی با حضور در بیمارستان متوجه شد که فرد جان باخته به همراه یکی از دوستانش 2روز پیش در بوستان بسیج مشهد، از سوی فردی ناشناس هدف قرار گرفته اند که وضعیت مصدوم دیگر نیز وخیم است. بررسی های میدانی با توجه به استعلام صورت گرفته از سوی عوامل انتظامی نشان داد، که 2روز قبل گروهی از اراذل و اوباش که حالت طبیعی نداشته اند، در این بوستان حضور داشته اند. یکی از این افراد با اسلحه وینچستری که به همراه داشته بدون هدف و به قصد ایجاد رعب و وحشت و قدرت نمایی، به تیراندازی اقدام می کند. متهم به قتل دستگیر و تحقیقات به منظور شناسایی علت و انگیزه متهم و دیگر همدستانش آغاز شده است.

تحقیقات اولیه در پرونده قتل دوم نیز هنوز تمام نشده بود، که ماجرای درگیری گروهی از جوان ها در چهارراه صبای مشهد به مقام قضایی گزارش شد. با حضور تیم جنایی در محل وقوع جرم، مشخص شد در یک نزاع خیابانی 2جوان به نام های «جواد.د» ۲۰ساله و «امید.ع» با چاقو هدف قرار گرفته اند. در این میان جواد ۲۰ساله به علت اصابت چاقو با قلب در دم جان باخته بود و امید دیگر مصدوم این نزاع مرگبار با انتقال به بیمارستان، وضعیت وخیمی داشت.

بررسی های میدانی قاضی زرقانی موجب شناسایی متهمان با هویت «حسین.چ» و «فرهاد.غ» شد که پس از جنایت از محل گریخته بودند. هم زمان گروه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی شناسایی و دستگیری عاملان 2جنایت بامدادی و شبانه را با دستور مقام قضایی در دستور کار قرار دادند.

محمد جواد ابوعطا