شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مناظره#رئیسی#جلیلی
مناظره 1400| رئیسی بخشی از آرای خود را به خاطر مناظره از دست می‌دهد/ ایراد اصلی به شیوه مناظره وارد است
علی تاجرنیا،‌ فعال سیاسی اصلاح طلب:

مناظره 1400| رئیسی بخشی از آرای خود را به خاطر مناظره از دست می‌دهد/ ایراد اصلی به شیوه مناظره وارد است

علی تاجرنیا گفت: علیرغم اینکه آقای رئیسی سعی کرد در صحبت های خود به نوعی حدود اخلاقی را رعایت کند اما در عین حال به دلیل عدم پاسخ دهی به برخی سوالات و همچنین بهتر ظاهر شدن جلیلی و قاضی زاده، بخشی از آرا خود را یا از دست می دهد و یا به سبد این دو نفر کاندیدای دیگر ریخته خواهد شد اگر کاندیداها تا انتهای رقابت ها باقی بمانند.

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص مناظره کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: ایراد اصلی به شیوه مناظره وارد است، باید صدا و سیما در ابتدا این امکان را برای همه کاندیداها فراهم می کرد که در نطق ابتدایی و اولیه خود یک پیش درآمدی برای موضوع ورود به انتخابات ریاست جمهوری می داشتند. طبیعی است که وقتی اولین برنامه پر بازدید و پر بیننده است افراد دوست دارند که نقطه نظرات اصلی خود را بگویند، به همین دلیل هم در ابتدای ورود به نوعی مناظره از مسیر خود خارج شد.

 

به گزارش برنا، او افزود: بحث و صحبت‌هایی را بین کاندیداها شاهد بودیم که در سطح آنها قابل نقد بود. آنچه باید همه کاندیداها برای آن تلاش می کردند این بود که با یک مجموعه ای از صحبت های حساب شده شرایط را به گونه ای جلو ببرند که افرادی که مردد بوده و یا قصد شرکت در انتخابات را ندارند به حضور علاقه مند شوند اما این اتفاق به درستی نیفتاد و مجموعا احساس عمومی از این مناظره توقع بالاتری بود.

 

تاجرنیا ادامه داد: قطب بندی انتخابات مقداری شفاف تر شد که پنج نفر در مقابل 2 نفر صف آرایی کردند و طبیعتا فضای آینده به سمت قطبی تر شدن و مشخص کردن کاندیدای هر بخش حرکت خواهد کرد. علیرغم اینکه آقای رئیسی سعی کرد در صحبت های خود به نوعی حدود اخلاقی را رعایت کند اما در عین حال به دلیل عدم پاسخ دهی به برخی سوالات و همچنین بهتر ظاهر شدن جلیلی و قاضی زاده، بخشی از آرا خود را یا از دست می دهد و یا به سبد این دو نفر کاندیدای دیگر ریخته خواهد شد اگر کاندیداها تا انتهای رقابت ها باقی بمانند.

 

او گفت: محسن رضایی با اینکه کاندیدای با تجربه این دوره بود و در چندین دوره ثبت نام کرده بود در دام صحبت های بی خاصیت و غیر ضروری افتادند و نهایت انتظاری که از او می رفت به عنوان یک فرد مجرب و با برنامه برای ریاست جمهوری برآورده نشد و شاید ضعیف ترین امتیاز در خصوص رضایی بود.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در عین حال دو کاندید اصلاح طلب و اعتدالی، شیوه بحث های خود را طلبکارانه تعریف کردند که از این حیث موفق بودند نظرات بیشتری را به سمت خود جلب کنند. با توجه به این شیوه مناظره شاید صدر نظرسنجی ها خیلی دچار تغییر نشد اما به نسبت محسن مهرعلیزاده که شاید در رتبه های پایینی جدول هفت نفره قرار داشت خود را به رتبه میانی نزدیک کرده باشد و باید دید در مناظره های بعدی شرایط به چه سمت و سویی خواهد رفت.

 

تاجرنیا تصریح کرد: ابزار رسانه ای بعد از مناظره به طور جدی در اختیار دو کاندیدای مشخص هست یکی آقای رئیسی که طبیعتا به عنوان رئیس جمهور از پیش تعیین شده در افکار عمومی تعریف شده و یکی هم جناب همتی که از ابزار مناسبی برای پشتیبانی بحث های خبری برخوردار است و با وجود اینکه در مناظره این دو نفر معمولی ظاهر شدند اما یک جو جدی صورت گرفت که در حوزه رسانه اینها برجسته تر به چشم بیایند.