شهر خبر
نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها امروز اعلام می‌‌شود

نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها امروز اعلام می‌‌شود

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: این هیئت دیروز آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت و اعتراضات داوطلبان انتخابات شوراها را به وزارت کشور اعلام کرد.

اعتمادآنلاین| سیدحمیدرضا کاظمی، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: امروز وزارت کشور، اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به فرمانداری‌ها آغاز کرد و فرمانداری‌ها در جریان صلاحیت داوطلبان قرار گرفتند و تا پیش از بیستم که نخستین روز تبلیغات است به اطلاع داوطلبان خواهند رساند.

 

به گزارش صداوسیما،‌ وی اضافه کرد: در شهرهای کشور 51 هزار و 600 نفر نام نویسی کرده بودند که پس از رسیدگی هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور و سپس هیئت نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها در سراسر کشور، بحث در صلاحیت یازده هزار و 397 نفر، مطرح شد که هشت هزار و 85 نفر اعتراض کردند و 6 هزار و 398 نفر هم به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور اعتراض کرده بودند که صلاحیت هزار و 472 نفر مورد تأیید قرار گرفت و به وزارت کشور اعلام شد.

 

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در کل روستاهای کشور, 245 هزار و 994 نفر نام نویسی کرده بودند که امروز آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت شوراهای روستاهاست و پس از رسیدگی به صلاحیت‌ها، صلاحیت 225 هزار و 554 نفر مورد تأیید قرار گرفته است و چهار هزار و 388 نفر هم در سراسر کشور انصراف دادند.

آقای کاظمی افزود: در سطح کشور در بین شهرستان‌ها و شهرها، 8 شهر داشتیم که با توجه به تعداد کم نام نویسی کنندگان، به حد نصاب نرسید و در جلسه با وزارت کشور قرار شد برای آن تدبیری اندیشیده شود.

 

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: برای روستاها هم تعدادی ثبت نام نکرده بودند که باید پس از انتخابات با هماهنگی وزارت کشور، برای این روستاها هم چاره اندیشی شود.