شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده

واشنگتن: حملات سایبری به آمریکا به یک مساله عادی تبدیل شده است


واشنگتن: حملات سایبری به آمریکا به یک مساله عادی تبدیل شده است

وزیر بازرگانی ایالات متحده در اظهاراتی نسبت به حملات سایبری اخیر علیه شرکت‌های آمریکایی واکنش نشان داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا گفت: شرکت های آمریکایی باید برای پذیرش این واقعیت آمادگی داشته باشند که حملات سایبری به یک مساله عادی تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: دولت آمریکا از شرکت ها و کسب و کارها می خواهد تا استانداردهایی را برای ارتقای امنیت سایبری خود تعریف و اتخاذ کنند و همچنان در برابر حملات سایبری احتمالی هوشیار باشند.

وزیر بازرگانی آمریکا اذعان کرد: این یک واقعیت است و ما و شرکت های آمریکایی باید این فرضیه را قبول کنیم که این حملات سایبری به یک مساله عادی تبدیل شده و تشدید خواهد شد.

پیش از این نیز "آن نیوبرگر" مشاور امنیت سایبری شورای امنیت ملی کاخ سفید در نامه‌ای به مدیران شرکت ها و رهبران کسب و کار آمریکا هشدار داده است که برای حفاظت در برابر حملات هکری و بدافزاری، تدابیر لازم امنیت سایبری را اتخاذ کنند.

هشدار کاخ سفید به مدیران شرکت های آمریکایی در حالی است که طی هفته های اخیر حملات سایبری گسترده‌ای با هدف دریافت باج علیه شرکت های بزرگ آمریکایی از جمله شرکت خط لوله کلونیال رخ داده است.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: رشد چشمگیری را در تعداد و ابعاد حملات بدافزاری با هدف گرفتن باج از شرکت های آمریکایی شاهد هستیم. این تهدیدات جدی است و رو به افزایش است. ما از شما می خواهیم تا این اقدامات مهم و جدی را برای حفاظت از سازمان های خودتان و مردم آمریکا اتخاذ و اجرا کنید.

حملات سایبری اخیر شرکت های آمریکایی را مجبور کرده تا باج خواهی گروه های هکری را یک تهدید جدی برای کسب و کار خود تلقی کنند، نه فقط سرقت اطلاعات را.

کاخ سفید افزود: تقویت مقاومت کشور در برابر حملات سایبری، اولویت مهم و اصلی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است.

جن ساکی افزود: ولی ما نمی توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. رهبران تجاری و مدیران شرکت ها این وظیفه و مسئولیت را دارند تا دفاع سایبری خود را برای حفاظت از مردم و اقتصاد آمریکا تقویت کنند.

نیوبرگر افزود: دیگر هیچ شرکت کوچک یا بزرگی در برابر حملات بدافزاری و باج خواهی امن نیست.

انتهای پیام/