شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#افزایش قیمت

محصولات لبنی در آستانه افزایش قیمت دوباره

رئیس هیات مدیر اتحادیه دامداران ایران از ادامه زیان دامداران در تولید شیر خبر داد و گفت: درخواست افزایش قیمت مصوب شیر را داده‌ایم و انتظار داریم به زودی تائید و ابلاغ شود.

اصناف محصولات لبنی در آستانه افزایش قیمت دوباره

حسین نعمتی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید شیر برای دامداران، اظهار کرد: تامین خوراک دام تبدیل به مشکل بزرگ دامداران شده، چراکه هزینه تامین آن بسیار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قیمت کم ارزش‌ترین خوراک دام یعنی کلش گندم هر کیلوگرم به ۳ هزار تومان افزایش یافته و در برخی مناطق کشور‌ قیمت آن بالاتر نیز رفته است.

نعمتی در پاسخ به این سوال که دامداران از نهاده‌های دولتی بهره‌مند نمی‌شوند، گفت: از بین نهاده‌های دولتی جو بیشترین استفاده را در دامداری دارد که سهم دامداران از آن کم است.

به گفته وی؛ دولت از سال گذشته در تامین نهاده جو با مشکل روبه رو بوده است و میزان واردات آن کاهش داشته است.

نعمتی تصریح کرد: کاهش واردات جو موجب شده به میزان نیاز این نهاده مهم در کشور عرضه نشود و با کمبود و گرانی آن مواجه شویم.

وی قیمت هر کیلوگرم جو در بازار را ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد که ۳ هزار و ۸۰۰ تومان از قیمت مصوب بالاتر است.

نعمتی یادآور شد: آخرین قیمت مصوب تعیین شده برای هر کیلوگرم جو‌ وارداتی ۱ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه تولید، قیمت تمام شده شیر را بالاتر از قیمت مصوب برده است، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم شیر بین ۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۷ هزار تومان است.

نعمتی افزود: این در حالی است که هر کیلوگرم شیر از دامداران ۴ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران شرایط را برای دامداران سنتی بدتر توصیف کرد و گفت: قیمت خرید شیر از دامداران سنتی به مراتب کمتر و زیان آن‌ها در تولید بیشتر است.

نعمتی از درخواست دامداران برای افزایش قیمت مصوب شیر خبر داد.

وی افزود: درخواست ما برای افزایش قیمت مصوب شیر مورد قبول قرار گرفته و مسئولان پذیرفته‌اند که باید قیمت مصوب برای جلوگیری از افزایش زیان انباشته دامداران بیشتر شود.

نعمتی تصریح کرد: انتظار می‌رود با در نظر گرفتن شرایط دامداران به زودی افزایش قیمت مصوب شیر اتفاق بیفتد.

گفتنی است بر اساس آخرین تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت خرید هر کیلوگرم شیرهای از دامداران درب دامداری ۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

منبع: ایلنا