شهر خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد

بررسی گروه ایران و ژاپن در جام جهانی فوتسال

بررسی گروه ایران و ژاپن در جام جهانی فوتسال

خبرنگار فوتسال ژاپن با بیان اینکه کار تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن در جام جهانی ساده نیست، گفت: فکر می‌کنم تیم ایران نیاز به استفاده از فرهاد فخیم در این رقابت‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال هفته گذشته برگزار شد. تیم ملی فوتسال ایران در گروه ششم این رقابت‌ها در کنار آرژانتین، صربستان و آمریکا قرار گرفت. تیم ملی ژاپن هم در گروه پنجم با پاراگوئه، اسپانیا و آنگولا همگروه شد.

«استیو هریس» خبرنگار و کارشناس فوتسال ژاپن و جهان در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید کرد که کار ایران و ژاپن در جام جهانی راحت نیست.

هریس ابتدا با اشاره به گروه ایران گفت: فکر نمی‌کنم در گروه ششم، آمریکا شگفتی ساز شود. بنابراین ایران، آرژانتین و صربستان احتمالاً می‌توانند از بازی با آمریکا سه امتیاز را بگیرند.

این خبرنگار و کارشناس فوتسال ادامه داد: بین ایران، آرژانتین و صربستان، ایران و آرژانتین برتری اندکی دارند. پیروزی مقابل صربستان برای ایران و آرژانتین بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

بررسی گروه ایران و ژاپن در جام جهانی فوتسال
استیو هریس

هریس خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در رده سوم جدول در پایان مرحله گروه صعود به مرحله بعد را تضمین نمی‌کند. فقط چهار تیم برتر رده سوم به مرحله یک هشتم صعود خواهند کرد.

«آیا تیم ملی ایران می‌تواند همانند دوره گذشته جام جهانی به مرحله نیمه نهایی صعود کند؟» وی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: بله، فکر می‌کنم امکان پذیر باشد. من فکر می‌کنم که به حضور فرهاد فخیم در تیم ایران برای جام جهانی نیاز خواهد بود زیرا احمد اسماعیل پور مانند گذشته خوب نیست. به نظرم ایران احتمالاً می‌تواند در میان بهترین تیم‌های جام جهانی لیتوانی باشد.

وی همچنین در خصوص گروه ژاپن تاکید کرد: ژاپن احتمالاً قادر به شکست اسپانیا نیست. ژاپن دو بار در دسامبر ۲۰۱۹ با نتایج ۳-۱ و ۹-۱ برابر اسپانیا شکست خورد. بنابراین دیدار با پاراگوئه بازی کلیدی خواهد بود.

خبرنگار فوتسال ژاپن با اشاره به بازی تدارکاتی این تیم مقابل پاراگوئه در سال ۲۰۲۰ گفت: فوریه سال گذشته پاراگوئه در بازی تدارکاتی توانست ژاپن را با نتیجه ۳-۲ شکست بدهد. ژاپن بر بازی مسلط بود اما در دقیقه آخر گل خورد و باخت. ضمن اینکه پاراگوئه چند بازیکن کلیدی اش را از دست داده بود.

بررسی گروه ایران و ژاپن در جام جهانی فوتسال
تیم ملی فوتسال ژاپن

هریس تصریح کرد: درباره آنگولا اطلاعات بسیار کمی داریم اما از آنجا که آنها تجربه کمی دارند فکر نمی‌کنم رقیب جدی باشند.

خبرنگار فوتسال ژاپن در پایان در خصوص تایلند دیگر تیم آسیایی هم گفت: از آنجا که پاراگوئه تیم برگزیده این گروه است، فکر می‌کنم تایلند و مراکش هر دو حریفان قدرتمند و سختی باشند. مراکش این روزها تیم بسیار خوبی نشان داده و بازیکنانش در اسپانیا و فرانسه بازی می‌کنند. جزایر سلیمان هم پیشرفت زیادی کرده است. پیش بینی این گروه کار سختی است.