شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#بغداد#عراق

هشدار فراکسیون الصادقون به بغداد درباره عواقب تسلیم در برابر آمریکا

هشدار فراکسیون الصادقون به بغداد درباره عواقب تسلیم در برابر آمریکا - کراپ‌شده

عضو پارلمان عراق گفت که تلاش‌ها برای حمله به الحشد الشعبی و بازگشت تروریسم در عراق تحت مدیریت دولت آمریکا انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، «محمد البلداوی» عضو فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق گفت که دولت عراق همه کلیدهای خود را به آمریکا سپرده و همه تصمیم‌هایی که علیه فرماندهان الحشد الشعبی اتخاذ می‌شود و همچنین توطئه‌ها برای بازگشت تروریسم با مدیریت آمریکا صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، البلداوی گفت: دولت الکاظمی همه کلیدهای خود را به دولت آمریکا سپرده است و آمریکا دولت الکاظمی را ابزاری برای دستیابی به خواسته‌های خود در عراق از جمله هدف گرفتن الحشد الشعبی و بازگشت تروریسم به مناطق آزاد شده قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه عراق در پیچ  و وضعیت بحرانی خطرناکی به سر می‌برد، گفت : دولت الکاظمی که با انقلاب مردم عراق روی کار آمده به جای اینکه به دنبال راه حل‌ها برای مسائل عراق باشد دولت کشتار و آدم ربایی است و روز به روز اوضاع کشور را بدتر می‌کند.

این عضو پارلمان عراق گفت: دولت باید موضع و دیدگاهی علیه دولت آمریکا داشته باشد نه اینکه ابزار دست آن باشد و کلیدهای خود را به آمریکا بسپارد تا هر جور بخواهد رفتار کند.

اخیرا دولت عراق قاسم مصلح  یکی از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق را بازداشت کرده است.مصلح کسی است که در مقابل برنامه انتقال عناصر داعشی از خاک سوریه به داخل عراق ایستاد و به عقیده سیاسیون و ناظران در عراق با فشار سفارت آمریکا ربوده شد؛ اقدام تحریک‌آمیزی که اعتراض شدید مردم، گروه‌های مقاومت و برخی فعالان سیاسی را به‌دنبال داشت.

سوابق روشن فرمانده مصلح در جهاد علیه داعش و آزادسازی مناطق اشغالی نشان می‌دهد که او مرزهای سوریه و عراق را به استخوانی در گلوی آمریکایی‌ها تبدیل کرد و جلوی تجاوز آن‌ها به تمامیت ارضی عراق را گرفت.

منبع: فارس