شهر خبر

استان‌های شمالی و مرکزی کشور بارانی می‌شوند

به گفته یک کارشناس هواشناسی در ارتفاعات البرز، مرکزی، خراسان شمالی و شمال، خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

استان‌های شمالی و مرکزی کشور بارانی می‌شوند

به گزارش سلام نو، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور جو پایدار، آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: تنها طی این مدت در برخی مناطق استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های اردبیل و ارتفاعات شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد بارش های پراکنده و رعد و برق همراه با وزش باد هستیم.

او ادامه داد: در ارتفاعات البرز، مرکزی، خراسان شمالی و شمال، خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: امشب و فردا در برخی ساعات در استان‌های تهران، البرز و سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

گودرزی توضیح داد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و در ۵ روز آینده در برخی مناطق جنوب غرب کشور شاهد وزش نسبتاً شدید باد خواهیم بود که در نقاط مستعد این مناطق سبب خیزش گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین از امشب تا پایان هفته خلیج فارس و دریای عمان و ظهر یکشنبه تا آخر وقت روز دوشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهدبود.

گودرزی همچنین درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صبح صاف همراه با وزش باد و در بعد از ظهر شاهد  وزش باد شدید خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۳۶ درجه و کمترین آن ۲۴ درجه خواهد بود.