شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#هلند#فرانسه#وزارت خارجه

وزارت خارجه سوریه:

ورود هیات‌های فرانسه و هلند به سوریه نقض حاکمیت یک کشور مستقل است

ورود هیات‌های فرانسه و هلند به سوریه نقض حاکمیت یک کشور مستقل است

وزارت خارجه سوریه ورود غیرقانونی هیات‌های فرانسوی و هلندی به خاک این کشور را نقض آشکار حاکمیت یک کشور مستقل تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور گفت: نمایندگان برخی از کشورهای شریک جنگ علیه سوریه به طور مداوم اقداماتی را انجام می‌دهند که نقض آشکار قوانین بین المللی و تعرض آشکار به حاکمیت جمهوری عربی سوریه است.

به گفته این منبع آگاه، یک هیات هلندی به سرپرستی به اصطلاح فرستاده ویژه این کشور در امور سوریه به طور غیرقانونی با همدستی شبه نظامیان عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه وارد خاک این کشور شده تا به ادعای خود، تعدادی از داعشی‌های بازداشتی نزد این شبه نظامیان را تحویل بگیرد.

یک هیات فرانسوی نیز از موسسه دانیل میتران و شهرداری پاریس به شکلی غیرقانونی و با همدستی شبه نظامیان قسد به شهر قامشلی در استان الحسکه در شمال شرق سوریه رفته است که این اتفاق نیز در راستای دخالت‌های مستقیم پاریس در خصومت و تجاوز علیه سوریه است.

این مقام سوری تاکید کرد که ورود غیرقانونی دو هیات هلندی و فرانسوی به خاک سوریه از طریق تبانی با شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا و همچنین ادامه سیاست ترکیه در تغییر ماهیت مناطق محل استقرار گروه‌های تروریستی در سوریه، نقض آشکار قانون بین الملل و تجاوز آشکار علیه حاکمیت سوریه است.