شهر خبر

افشاگری پیشکسوت پرسپولیس درباره بی ادبی بازیکنان بحرین در بازی خاطره انگیز صعود به جام جهانی

محمد نصرتی : بازیکنان بحرین به زبان فارسی فحش ناموس می دادند

گریه های محمد نصرتی پیشکسوت پرسپولیس برای علی انصاریان

محمد نصرتی پیشکسوت پرسپولیس در آستانه بازی تیم ملی ایران مقابل بحرین با بیان اینکه داشتن آرامش در بین بازیکنان یک امر ضروری است در مورد بی ادبی بازیکنان بحرین در بازی خاطره انگیز صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ دست به افشاگری زد و مدعی شد: “بازیکنان بحرین به زبان فارسی فحش ناموس می دادند”.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

زننده گل صعود به جام جهانی ٢٠٠۶ توصیه های جالبی به بازیکنان تیم ملی در آستانه بازی مقابل بحرین کرده است.

بعد از برد ارزشمند مقابل هنگ کنگ حالا تیم ملی آماده حساس ترین بازی خود مقابل بحرین می شود. هروقت نام بحرین در فوتبال ما می آید ناخودآگاه همه یاد محمد نصرتی مدافع سال های نه چندان دور تیم ملی می افتند. کسی که گل صعود به جام جهانی ٢٠٠۶ را مقابل همین بحرین به ثمر رساند.

با نصرتی در خصوص شرایط این روزهای تیم ملی و جدال با بحرین گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

بازی با هنگ کنگ چطور بود ؟ 

به نظرم ملی پوشان بازی خوبی در برابر هنگ کنگ انجام دادند. علیرغم اینکه برخی از کارشناسان متاسفانه به تیم ملی خرده می‌گیرند، اما به نظرم شرایط تیم و بازیکنان مطلوب بوده و شروع خوبی داشتند. با توجه به بد بودن زمین، نداشتن بازی های دوستانه و گرمای هوا به نظرم بازی خوبی انجام دادند.امیدوارم این روند را ادامه بدهند تا در بازی‌های بعدی نیز موفق شوند.

گلی که دریافت کردیم کمی همه را نگران کرد. نظر شما چیست ؟ 

ببینید به نظرم روی یک اتفاق گل خوردیم و کاملا شانسی وارد دروازه شد. البته هنگ کنگ روی یک موقعیت توانست به ما گل بزند و این موضوع خوب نیست چرا که تیم هایی مثل بحرین و عراق به مراتب قوی تر از هنگ کنگ هستند. دریافت گل یک تلنگر خوبی بود که بازیکنان به خودشان بیایند. آنها نباید به راحتی کوچکترین فرصت را به حریف بدهند و در مقابل بحرین باید خیلی مراقب باشند.

در بازی مقابل بحرین خیلی ها نگران مسائل بیرون از زمین هستند. در این خصوص چه صحبتی دارید ؟ 

در رابطه با بازی مقابل بحرین باید بگویم بدون شک این تیم از شرایط میزبانی خود به واسطه نفوذی که در AFC دارد به نحو احسن استفاده خواهد کرد. شک نکنید آن ها هر کاری می کنند تا ایران را شکست دهند. با همه این حرف ها ما تیم خوبی داریم و اگر بازی خودمان را انجام دهیم به راحتی بحرین را شکست می دهیم. در این دوره تکلیف ما از همان اول مشخص است و فقط از این چند بازی برد می خواهیم. اینکه با چه سیستمی باید جلوی بحرین بازی کنیم را اسکوچیچ بهتر می داند ولی به نظرم نباید بی گدار به آب زد.

برای اینکه بازیکنان تیم ملی اسیر حواشی بحرینی ها نشوند چه توصیه ای به آن ها دارید؟ 

یادم می آید در همان مسابقه مقدماتی جام جهانی ٢٠٠۶ در منامه و تهران چند بازیکن بحرین فارسی بلد بودند و به زبان فارسی به بازیکنان تیم ملی به خصوص مهدی مهدوی کیا فحش ناموس می دادند. به غیر از این همه می دانیم بحرینی ها استاد وقت تلف کردن و به حاشیه کشاندن بازی هستند. ممکن است دوباره بخواهند این کارها را انجام دهند ولی توصیه من به بچه ها این است که اصلا به مسائل حاشیه ای توجه نکنند و وارد بازی آن ها نشوند. اگر بازیکنان با اعتماد به نفس بازی کنند و مسلط بر احساس و رفتار خود باشند، به راحتی می‌توانند تیم بحرین را شکست دهند.

فکر می کنید با توجه به خصوصیات بحرین تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایجاد شود؟ 

به نظرم اسکوچیچ از همان نفرات بازی قبل استفاده خواهد کرد و پیش بینی من این است شاید تنها یک تغییر داشته باشیم. من فکر می کنم مثلا جهانبخش جای خودش را به بازیکنی مثل ترابی بدهد ولی بقیه بازیکنان همان نفرات دیدار با هنگ کنگ خواهند بود.قطعا کادرفنی آنالیز دیدار کامبوج و بحرین را در دستور کاری خود قرار داده و بهترین نکات را به بازیکنان گوشزد می‌کند، اما معتقدم اگر برنامه ریزی دقیق بر روی ضد حملات و شوت های تیم بحرین انجام شود، می توانیم این تیم را ببریم. باید در فاز حمله و دفاع عمکلرد فوق العاده‌ای داشته باشیم.

چقدر برای صعود تیم ملی به دور بعد شانس قائل هستید؟ 

ببینید پتانسیل فوتبال ما آنقدر بالا هست که در زمین اصلا نباید مقابل بحرین یا عراق به مشکل بخوریم. به نظرم فرمول صعود به دور بعد حفظ آرامش و تمرکز تیمی است. امیدوارم بچه ها با صعود به دور بعد و البته جام جهانی دل مردم را شاد کنند.

خبرورزشی