شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

اقبالی: اشتباه برابر بحرین تاوان سختی دارد

اقبالی: اشتباه برابر بحرین تاوان سختی دارد؛ نباید احساسی بازی کنیم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: هر اشتباهی برابر بحرین تاوان سختی دارد و بازیکنان باید بدانند برای ماه عسل به منامه نرفته‌اند؛ باید اشتباهات بازی اول را جبران کنیم و با انگیزه ای دو چندان به میدان برویم.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در خصوص دیدار تیم ملی ایران برابر بحرین در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، اظهار داشت: تاکید می‌کنم بحرین، هنگ کنگ نیست. هر اشتباهی تاوان سختی دارد و باید تمام اشتباهات بازی اول اصلاح شود. بازیکنان باید بدانند برای ماه عسل به منامه نرفته‌اند و ۴ بازی سخت و مهم پیش رو دارند. ما باید از نظر شعور تاکتیکی به این باور برسیم که این زمان حیاتی است و فرصتی برای اشتباه نداریم. هر بازیکنی که این توانایی را در خود نمی بیند به زمین نرود، خوشبختانه تیم ملی از نظر بازیکن مشکلی ندارد و برای هر پست چند بازیکن خوب در اختیار کادر فنی است که می توان از آنها استفاده کرد.

 وی به لژیونرها هم اشاره کرد و گفت: بازیکنان خوبی مانند طارمی و آزمون داریم که تاثیرگذار بوده و نقش اساسی در موفقیت تیم‌شان داشته‌اند، این دو بازیکن باید بدانند وظیفه سنگینی دارند و نباید از فرصت های به دست آمده به راحتی بگذرند.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: بحرین در این بازی به زمین خود می رود و دفاعی بازی خواهد کرد، آنها به دنبال فرصت بوده و در ضد حملات روی دروازه ما هجوم می آورند. بچه ها باید بدانند حتی تساوی برابر این تیم هم به درد ما نمی خورد و باید حتما برنده باشیم. متاسفانه در بازی اول دفاع ما خوب نبود و محک جدی نخورد اما در این بازی هر بازیکن باید بداند چه نقشی دارد و با تمام توان به زمین برود. 

اقبالی ادامه داد: با جادوگری و طلسم نمی شود برنده شد؛ ما نیاز به منطق فوتبال داریم و نباید احساسی بازی کنیم. متاسفانه بدون دیدارهای تدارکاتی به منامه رفتیم که این اصلا خوب نیست چرا که بازیکنان با هم هماهنگ نشدند و در زمین همدیگر را گم می کنند. امیدوارم برای دورهمی به بحرین نرفته باشند و این واقعیت تلخ را درک کنند در چه شرایط سختی هستیم و این زمان قابل جبران نیست. 

وی در مورد نقش مربی در این برهه زمانی هم تاکید کرد: باید بگویم اگر بازیکنان او را به عنوان فردی برتر ببینند انگیزه ای دوچندان خواهند داشت؛ کلام مربی و اثرگذاری او روی بازیکنان نقش کلیدی دارد و امیدوارم سرمربی تیم ملی این توانایی را داشته باشد. 

 اقبالی در مورد بازی اول ایران برابر هنگ کنگ هم یادآور شد: در بازی اول نقاط ضعف زیادی دیدم و این برای تیمی مانند ایران خوب نیست. فرگوسن می گوید اگر در فوتبال می خواهید از جزء به کل برسید باید در زمین از نظر فنی، توانایی دفاع یا حمله کردن خوب را بدانید و یک برتری عددی نسبت به حریف داشته باشید و این را در همه فازهای زمین رعایت کنید. 

 وی گفت: متاسفانه من در بازی اول انگیزه چندانی در بازیکنان ندیدم، هر چند گفته می شود زمین ناهموار بوده یا هوا بسیار گرم است اما تیمی که می خواهد ۴ بازی خود را در این شرایط ببرد نباید به این مساله ورود کند و باید در هر شرایطی به فکر پیروزی باشد. ما در حال حاضر بیش از ۱۰ لژیونر در تیم ملی داریم، قبل از اعزام از ذهنیت‌های مثبت و مسوولیت پذیری بازیکنان سخن گفتند اما آنچه در بازی اول شاهد بودیم چیز دیگری را نشان می دهد و این یک زنگ خطر است چرا که بحرین، هنگ کنگ نیست و از هر اشتباهی به خوبی بهره می برد و تاوان سختی خواهیم داد.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان با اشاره به گلی که از هنگ گنگ دریافت کردیم، خاطر نشان کرد: تیمی که جرات نداشت به زمین ایران بیاید، به ما گل هم زد. تمرکز کافی نداشتیم و بازیکنان از قدرت دوندگی خود هم استفاده نکردند، در برابر تیم چهارم آسیا اصلا خوب نبودیم و نشان دادیم از آنچه تصور می کنیم خیلی عقب هستیم. بازیکنان می گویند هوا خیلی گرم بود، ما هم قبول می کنیم اما در این شرایط نمی شود چند پاس درست داد؟ آیا نمی شود از کانال میانی و حرکت های ترکیبی استفاده کرد؟ بازهم به همه بازیکنان توصیه می کنم بدانند کجا هستند و در چه برهه ای از زمان چه مسوولیتی را بر دوش دارند. البته بازیکنان از نظر روحی توجیه هستند که چه شرایطی روحی و روانی برابر بحرین دارند اما باید تمرکز خود را حفظ کرده و فقط برای پیروزی به زمین بروند. 

تیم ملی فوتبال ایران از گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی روز دوشنبه ۱۷ خردادماه و از ساعت ۲۱ به وقت تهران باید رو در روی بحرین به میدان برود و جمعه ۲۱ خرداد از ساعت ۱۹ برابر کامبوج صف آرایی کند، آخرین بازی ایران در این مرحله نیز سه شنبه ۲۵ خرداد برابر عراق خواهد بود. 

در حال حاضر بحرین از ۶ بازی خود ۱۲ امتیازی است و در صدر جدول این گروه قرار دارد، عراق با ۵ بازی و ۱۱ امتیاز در جایگاه دوم است و تیم ایران نیز با یک بازی کمتر و ۹ امتیاز در رده سوم این گروه قرار دارد.

تیم های هنگ کنگ و کامبوج نیز با ۵ و یک امتیاز در رده های چهارم و پنجم هستند.

منبع: ایرنا