شهر خبر

بررسی گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری آذربایجان

کدخبر: 417304
سفیر جمهوری اسلامی ایران و " النور علی اف "معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به به نقل از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان؛ در این دیدار تکیه بر روابط دوستی و برادری جمهوری آذربایجان و ایران و نیز پیوندهای فرهنگی، تاریخی و دینی مردم دو کشور و نقش مهم اراده سیاسی و دوستی روسای جمهوری آذربایجان و ایران در توسعه روابط دوجانبه مورد تاکید قرار گرفت .

در این دیدار همچنین کمک های ایران به برقراری تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، استقبال و خشنودی مردم دو کشور از آزادسازی بخش اشغالی مرز مشترک جمهوری آذربایجان و ایران مورد تاکید قرار گرفت .

معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گسترش همکاری این کشور و جمهوری اسلامی ایران در حوزه های اقتصادی مختلف را خاطر نشان کرد و با اشاره به افزایش تعداد شرکت های ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان و نیز سرمایه گذاری متقابل و اجرای طرح های اقتصادی مشترک، افزود: برای مشارکت شرکت های ایرانی در روند بازسازی سرزمین های آزاد شده جمهوری آذربایجان و همکاری در حوزه های حمل و نقل، انرژی و ایجاد زیرساخت های عمومی در این سرزمین ها فرصت های خوبی وجود دارد .

  سید عباس موسوی نیز دوستی تاریخی مردم جمهوری آذربایجان و ایران را یادآور شد و با اشاره به توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: برای گسترش همکاری ها در حوزه های اقتصادی مختلف ظرفیت های زیادی وجود دارد .

  سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین آمادگی کشورمان برای کمک به جمهوری آذربایجان در بازسازی سرزمی نهای آزاد شده را اعلام کرد .

  در این دیدار همچنین در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و برخی مسایل دیگر مورد علاقه متقابل تبادل نظر شد .