شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#خبرنگار

جبهه‌های فلسطین همچنان ملتهب؛‌

فلسطینی سرشناس در «الشیخ جراح» بازداشت شد +فیلم

جبهه‌های فلسطین همچنان ملتهب؛‌ تل‌آویو فلسطینی سرشناس در «الشیخ جراح» را بازداشت کرد - کراپ‌شده

پس از گزارش‌ها درباره افزایش تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در تمامی جبهه‌ها و همچنین دستگیری خبرنگار شبکه الجزیره در محله «الشیخ جراح»، امروز هم یک فعال فلسطینی معروف در همین محله دستگیر شد.

به گزارش مشرق، پس از اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی در دستگیری خبرنگار شبکه قطری «الجزیره»‌ در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی، منابع خبری، امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی «مُنی الکرد» فعال فلسطینی محله الشیخ جراح را امروز در خانه‌اش دستگیر کردند.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»،‌ شاهدان عینی در این خصوص خبر دادند که پلیس رژیم صهیونیستی با ورود ناگهانی به خانه خانواده مُنی الکرد در محله الشیخ جراح، او را دستگیر کرده‌اند و به مکان نامعلومی برده‌اند.

«نبیل الکرد» پدر منی به خبرنگاران در این خصوص گفت که نیروهای تل‌آویو دختر او را دستگیر کرده‌اند و هم‌اکنون در جست‌وجوی «محمد الکرد» پسر او هستند.

پس از گزارش الجزیره برخی از منابع فلسطینی خبر دادند که محمد الکرد نیز دستگیر شده است و این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی هنوز درباره دستگیری منی الکرد توضیحی ارائه نکرده است.

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» نیز به این خبر واکنش نشان و در ارتباط با دستگیری این دو فعال فلسطینی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «دستگیر مُنی الکرد و محمد برادر او خود بزرگترین دلیل بر شکست اشغالگران، گیج شدن آن‌ها و از همه مهم‌تر و پرتأثیرتر شکست آن‌ها در جنگ رسانه‌ای است چراکه این دو تن در رسیدن [اخبار] به صدها میلیون تن در سراسر جهان اقدام ابتکارآمیزی داشتند و جنایت‌های اشغالگران در محله الشیخ جراح را با پخش زنده به زبان‌های عربی و انگلیسی به‌روشی ساده و با صداقت منتقل می‌کردند».

منی الکرد که اخیرا نامش در رسانه‌ها بر سر زبان‌ها افتاده، نقش بسزایی در ثبت و رسانه‌ای کردن اقدامات تل‌آویو در محله الشیخ جراح داشته است.

تشدید تنش‌ها در محله الشیخ جراح از ماه آوریل گذشته و پس از آن شروع شد که تل‌آویو تصمیم گرفت عده‌ای از فلسطینیان ساکن در این محله را از خانه‌هایشان بیرون کند و این خانه‌ها را به شهرک‌نشینان صهیونیست تحویل دهد.

اقدامی که واکنش تند گروه‌های مقاومت فلسطین را به همراه داشت و یکی از دلایل اصلی آغاز جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی بود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه «الاخبار»‌، روز گذشته، با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان «سرزمین اشغالی ۱۹۴۸»، «کرانه باختری» و «نوار غزه»، گزارش کرد که نشانه‌های افزایش تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در همه جبهه‌ها مشاهده می‌شود.

منبع: فارس