شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

WHO: هیچ سویه ترکیبی کرونا در ویتنام نیست

سازمان بهداشت جهانی: هیچ سویه ترکیبی کووید-۱۹ در ویتنام وجود ندارد

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ویتنام اعلام کرد که تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر وجود سویه‌ای ترکیبی از ویروس کووید-۱۹ وجود ندارد.

به گزارش مشرق، در پی انتشار گزارشی در هفته گذشته که در آن نگوین تان لانگ، وزیر بهداشت ویتنام اعلام کرده بود که این کشور نوع جدیدی از کووید-۱۹ را کشف کرده، که ترکیبی از انواع هندی و انگلیسی کووید است، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ویتنام اعلام کرد «تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر وجود سویه‌ای ترکیبی از ویروس کووید-۱۹ وجود ندارد.»

به گزارش «اوتبریک نیوز تودی»، کیدونگ پارک گفت «سویه کشف شده، از نوع دلتا به همراه جهش‌های اضافی است و نیاز به مشاهده بیشتری دارد. ما باید طی دو هفته آینده نظارت کنیم.»

پارک همچنین گفت «این همان سویه دلتا به همراه جهش‌های اضافی است. هیچ هشداری در این زمینه از سمت سازمان بهداشت جهانی وجود ندارد.»

یکی از محققان ارشد مرکز بهداشتی کاربردی دانشگاه گریفیت در استرالیا، گفت که در حال حاضر نیازی به صدور هشدار جدید از سمت سازمان بهداشت جهانی نیست.

او گفت «به نظر من همه گیری شناسایی شده در دو شهر ویتنام بیشتر با نوع کووید-۱۹ که برای اولین بار در هند شناسایی شده بود، ارتباط دارد.»

منبع: میزان