شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#طالبان#مقامات#حمله انتحاری

افغانستان| حملات انتحاری طالبان به نیروهای امنیتی در «غور» و «بلخ»


افغانستان| حملات انتحاری طالبان به نیروهای امنیتی در «غور» و «بلخ»

مقامات محلی اعلام کردند که در حمله انتحاری طالبان به ساختمان فرماندهی پلیس ولایت بلخ و کمپ نیروهای ارتش در ولایت غور چندین نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عادل شاه عادل» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت بلخ گفت که در نتیجه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده مقابل ورودی فرماندهی پلیس این ولایت چندین نیروی امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.

وی افزود که تاکنون 2 کشته و چندین زخمی از محل رویداد به بیمارستان منتقل شده‌اند اما تاکید نمود که آمار ارائه شده ابتدایی بوده و شمار تلفات بیشتر از این است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این حمله انتحاری مدعی شد که در این رویداد ده‌ها نفر از افسران و نیروهای دولتی کشته و زخمی شده‌اند.

شاهدان رویداد نیز می‌گویند که انفجار به حدی قوی بوده است که صدای آن در شعاع چند کیلومتری شنیده شده و بخش زیادی از ساختمان فرماندهی پلیس بلخ تخریب گردیده است.

از سوی دیگر «عطا محمد دهقانپور» نماینده مردم «غور» در پارلمان افغانستان نیز اعلام می‌کند که در حمله انتحاری طالبان به کمپ نیروهای ارتش در شهرستان «شهرک» 10 نظامی کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/.