شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#بحرین#بیرانوند#بازیکنان

تیم ملی برد اما خوب بازی نکرد

بیشترین فحش‌ها را در پرسپولیس من خوردم/ بازیکنان بحرین فارسی بلدند/ پرسپولیس با بیرانوند به بحرین می رفت راحت صعود می‌کرد!

وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس گفت: شما در سال‌های اخیر دیده اید پرسپولیس در شرایط سخت و تقابل با تیم‌های عربی چقدر خوش درخشیده است.

بیشترین فحش‌ها را در پرسپولیس من خوردم/ بازیکنان بحرین فارسی بلدند/ پرسپولیس با بیرانوند به بحرین می رفت راحت صعود می‌کرد!

خبرورزشی- وحید قلیچ دروازه بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است که تیم ایران با وجود پیروزی برابر هنگ کنگ، بازی خوبی ارائه نکرده است. کم نیستند کارشناسانی که با وحید قلیچ هم عقیده هستند اما از آن طرف هم می‌گویند این تیم بازی دوستانه و تدارکاتی نداشته و اسکوچیچ در این وضعیت نمی‌توانسته است شق القمر کند!

هماهنگی بازیکنان تیم ملی مستلزم بازی تدارکاتی است و... اما وحید قلیچ در این رابطه صحبت‌های جالبی دارد که در زیر می‌خوانید.

بازی ایران و بحرین را دیدید؟

بله، خدا را شکر بردیم اما این بازی چنگی به دل نزد!

به هرحال بازی اول تیم ملی بود و باید به این تیم زمان داد که...

درست است ولی از تیم ایران توقع بیشتری می‌رود. ما باید کارهای ترکیبی یا خطرات بیشتری روی دروازه حریف خلق می‌کردیم.

هنگ کنگ هم دفاع مطلق می‌کرد و با ارائه یک بازی بسته اجازه نداد بازیکنان ما خیلی به دروازه نزدیک شوند؟

هنگ کنگ کاری را کرد که از قبل هم قابل پیش بینی بود. تیمی‌ که ضعیف تر است معمولا برای گرفتن یک مساوی وارد زمین می‌شود. چنین تیم‌هایی بازی بسته و دفاع فشرده دارند و ما باید از قبل این مسئله را پیش بینی می‌کردیم. ما روی دو شوت به گل رسیدیم پس چرا بیشتر شوت نزدیم؟

قبول دارید این تیم فرصت تدارک آنچنانی نداشت؟ یک تیم ولو تیم ملی باید در بازی دوستانه هماهنگ شوند.

بحثی نیست ولی الان من یک چیزی می‌گویم که ممکن است بعضی‌ها واکنش نشان دهند. این یک حرف شوخی یا از سر تعصب پرسپولیسی نست.

راحت باشید و بگویید لطفا...

گفتم لطفا سوء تفاهم نشود ولی اگر همین تیم پرسپولیس به علاوه علیرضا بیرانوند به بحرین می‌رفت به راحتی هر ۴ بازی خود را می‌برد و صعود می‌کرد!

 شوخی می‌کنید؟

نه، کاملا جدی می‌گویم! شما درسال‌های اخیر دیده اید پرسپولیس در شرایط سخت و تقابل با تیم‌های عربی چقدر خوش درخشیده است.

ولی بازی ملی فرق می‌کند؟

اتفاقا بازی‌های ملی با تیم‌های عربی از رقابت باشگاهی سخت تر است. تیم‌های عربی در رده باشگاهی بازیکنان گرانقیمت برزیلی، آفریقایی و اروپایی می‌خرند و به سختی می‌بازند اما در رده ملی کمتر این اتفاق می‌افتد. بنابراین مطمئن هستم همین پرسپولیس به بحرین می‌رفت راحت صعود می‌کرد همان طور که پارسال در کشور قطر همه تیم‌های غرب آسیا را برد و به فینال لیگ قهرمانان رسید.

مثل اینکه با علیرضا بیرانوند هم آشتی کردید! از میان این همه ستاره تیم ملی همچون سردارآزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و... شما فقط اسم بیرانوند را آوردید؟

حامد لک هم گلر خوبی است اما علیرضا بیرانوند یک دروازه بان بین المللی است که در جام جهانی و تورنمنت‌های مختلف در تیم ملی خوش درخشیده است.

جواب ما را ندادید که با بیرانوند آشتی کردید؟

قهر نبودیم که آشتی کنیم. رابطه خیلی صمیمانه یا خاصی هم نداریم اما واقعیت را باید گفت. او در حال حاضر بهترین گلر ایران و حتی آسیاست.

تیم ملی روز دوشنبه بازی بسیار حساسی مقابل بحرین دارد. این دیدار را چگونه می‌بینید؟

بازی بسیار سختی است. بازیکنان بحرین اغلب زبان فارسی می‌دانند و ممکن است بخواهند با فحاشی بازیکنان تیم ملی ایران را عصبانی کنند. امیدوارم بچه‌ها وارد جنگ روانی آنها نشوند. باید گوش بازیکنان ایرانی در این بازی نشنود و فقط بازی خود را ارائه دهند تا انشالله با یک پیروزی شیرین از زمین خارج شوند چون دیدار با بحرین سخت ترین مسابقه ما خواهد بود.

ببخشید این سئوال را می‌پرسیم ولی وحید قلیچ زمان بازی شاید بیشتر از همه پرسپولیسی‌ها از هواداران تیم رقیب توهین می‌شنید اما اغلب عملکرد خوبی داشت. توضیحی می‌دهید؟

درست است. بیشترین فحش‌ها را در پرسپولیس زمان بازی من خوردم ولی می‌دانستم چگونه آن را تبدیل به انرژی مثبت برای خودم کنم. پشتک می‌زدم، نرمش می‌کردم و حتی دست تکان می‌دادم تا نشان دهم این فحاشی‌ها روی بازی من تأثیر منفی نمی‌گذارد و خدا را شکر می‌کنم توانستم در پرسپولیس تداوم داشته و به قول مربیانم و کارشناسان بازی‌های خوبی ارائه دهم.