شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#آماده باش

آماده باش ارتش اسرائیل از ترس انفجار

کدخبر: 417282
اقتصاد نیوز : ارتش رژیم صهیونیستی پس از تهدیدهای جنبش حماس از بیم اینکه تنش پیش بینی شده در قدس منجر به آغاز رویارویی جدیدی با این جنبش شود، به حالت آماده باش در آمد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وضعیت آماده‌باش ارتش صهیونیستی در سایه هشدارها نسبت به امکان وقوع ترورهای سیاسی و به منظور جلوگیری از پیامدهای انفجار اوضاع امنیتی اعلام شد.

کانال "۱۲" تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت که تصمیم برای حفظ حالت آماده باش دقیقاً پس از تهدیدهای اخیر یحیی السنوار، رهبر جنبش "حماس" در نوار غزه و اظهارات وی مبنی بر اینکه جنبش‌های مقاومت در نوار غزه قادر به انجام کارهای مشابه در جنگ گذشته هستند، اتخاذ شد.

این اقدام در پی هشدارهای مستمر درباره خطرات اعطای مجوز به سازمان‌های یهودی افراطی برای برگزاری "راهپیمایی پرچم‌ها" در داخل محله های فلسطین در قدس اشغالی در پنجشنبه آینده صورت گرفت.

وب سایت عبری "والا" گفت، سطوح سیاسی نزدیک به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در تلاشند تا از مسئولیت تصمیم برای مجوز راهپیمایی شانه خالی کنند  و موضوع را به رئیس پلیس ارجاع دهند.

این وب سایت به نقل از منابع امنیتی در تل‌آویو گزارش داد که برگزاری راهپیمایی می‌تواند باعث شعله ور شدن اوضاع در کرانه غربی و غزه شود.

به گفته این وب سایت، ارتش تصمیم گرفته است برای جلوگیری از هرگونه تشدید، سامانه‌های گنبد آهنین را در سرتاسر اراضی اشغالی تقویت کند و خاطرنشان کرد که امروز جلسه امنیتی را برای تصمیم گیری نهایی درباره مجوز راهپیمایی برگزار می‌کند .

در پی تهدیدهای مقاومت، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار لغو این راهپیمایی شد.

صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند که روز پنجشنبه راهپیمایی پرچم‌ها را که پس از حملات مقاومت به اراضی اشغالی لغو شده بود، برگزار خواهند کرد.