شهر خبر

جوانگرایی و تحول به سبک آلکنو

جوانگرایی و تحول به سبک آلکنو/ اعتماد به جوانان در تیم ملی والیبال ایران جواب داد

تیم ملی والیبال ایران در سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی تا به اینجای کار داشته است.

به گزارش مشرق، سومین دوره لیگ ملت های والیبال به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال کشورمان امسال ولادیمیر آلکنو وارد این مسابقات شده است. البته دوری ۲ ساله از رقابت‌های جهانی به دلیل شیوع کرونا شرایط را برای ملی پوشان کمی سخت کرده بود، اما هدف آن‌ها در این رقابت‌ها بالا بردن سطح آمادگی خود برای المپیک توکیو است.

هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ برای ملی پوشان با باخت آغاز شد. به دلیل باخت در بازی اول حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد شد، اما مشکلی که سرمربی تیم ملی با آن مواجه شده بود نداشتن شناخت  کافی از بازیکنان بود. سرمربی تیم ملی که در هفته اول به دنبال پاسخ سوال های خود بود، برابر تیم ملی والیبال روسیه از یک ترکیب بسیار جوان استفاده کرد تا بتواند ظرفیت‌های بازیکنان خود را به خوبی بسنجد. اعتماد او به جوانان و درخشش ملی پوشان برابر روسیه نشان داد آلکنو با برنامه و تفکر پیش می‌رود.

درخشش جوانان ایران به همراه تدابیر آلکنو پایان خوشی را برای تیم ملی والیبال کشورمان در هفته اول به ارمغان آورد و توانستیم با یک پیروزی دلچسب برابر هلند راهی هفته دوم این رقابت ها شویم.

در هفته دوم تیم ملی والیبال کشورمان در اولین بازی خود برابر کانادا قرار گرفت و توانست با قدرت این تیم را شکست دهد. سرمربی تیم ملی کشورمان که یکی از مربیان نام آشنای والیبال جهان است در هفته اول این رقابت‌ها شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کرد و در حال حاضر از تمام بازیکنان استفاده می‌کند تا باز هم بتواند عملکرد بازیکنان را بسنجد.

تیم ملی با آلکنو در هفته دوم روند رو به رشد خوبی داشت به طوری که تیم ملی ایران از رده نهم به جایگاه ششم جهان رسید. علت موفقیت‌های تیم ملی با آلکنو به هدف گذاری فدراسیون والیبال باز می‌گردد. وقتی که هدف فدراسیون والیبال ایران برای آلکنو مشخص شد، سرمربی تیم ملی بدون استرس و فشار در این دوره از رقابت‌ها بازیکنان خود را محک زد و  تاکتیک‌های متفاوت را در زمین مسابقه پیاده کرد و به جوانان فرصت دیده شدن داد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با استفاده از صابر کاظمی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، آرمان صالحی و بردیا سعادت نشان داد اعتماد زیادی به جوانان دارد و از کار با جوانان با انگیزه لذت می‌برد. آلکنو در هر مسابقه از ترکیب کاملا متفاوت استفاده می‌کند. البته هدف اصلی او استفاده از بازیکنان جوان است. بازیکنان جوان نیز به خوبی پاسخ اعتماد سرمربی تیم ملی را تا به اینجای کار داده اند. شناخت و ارتباط خوب سرمربی تیم ملی از بازیکنان آن هم در کمتر از ۲ ماه کار بزرگی است که آلکنو به خوبی از پس آن برآمده است.

حالا سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت‌ها می‌تواند با دید باز ۱۲ بازیکن خود را برای المپیک توکیو انتخاب کند. ولادیمیر آلکنو که مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد، با تیم ملی والیبال ایران چهارمین حضور خود در المپیک را تجربه خواهد کرد. او با برنامه و حساب شده به خوبی از تمامی بازیکنان در رقابت‌های لیگ ملت‌ها استفاده می‌کند و به ترکیب نهایی و خلق شگفتی در المپیک توکیو همراه با تیم ملی والیبال ایران می‌اندیشد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت ها دیدارهای سختی مقابل آمریکا، صربستان و آلمان خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران