شهرخبر

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دنبال ترکیب نهایی جدول گزینشی المپیک/ در انتظار معرفی نفرات برتر


فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دنبال ترکیب نهایی جدول گزینشی المپیک/ در انتظار معرفی نفرات برتر

فدراسیون جهانی وزنه برداری در حال جمع آوری اطلاعات ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات گزینشی المپیک برای مشخص کردن هشت نفر اول جدول به همراه پنج نفر برتر قاره‌ها است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، همانطور که از قبل اعلام شده بود فدراسیون جهانی وزنه برداری بعد از پیکارهای گزینشی کلمبیا و مسابقات جوانان جهان در تاشکند به بررسی امتیاز وزنه برداران در دو سال اخیر پرداخت. فدراسیون جهانی لیستی از نفراتی که در وزن‌های مختلف المپیکی شرکت کرده‌اند را مورد ارزیابی قرار داد و از کشورهای مختلف خواسته  مشخص کنند در هر دسته وزنی، کدام ورزشکار خود را شرکت می‌دهند.

فدراسیون جهانی با مشخص شدن نفرات شرکت کننده در هر وزن، به امتیاز کسب شده توسط هر یک خواهد پرداخت و تا 20 خرداد هشت نفر اول جدول به اضافه پنج نفر برتر قاره‌ها در هر وزنه را به کشورها اعلام خواهد کرد. در همین رابطه ایمیلی نیز از سوی IWF به ایران ارسال شده است.

فدراسیون کشورمان با نظر کادر فنی تیم ملی باید تلاش کند بر اساس قانون گزینشی المپیک، ملاحظات مربوط به ارنج جدول و امتیازاتی که توسط ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات کسب شده و دو وزنه برداری که امتیاز و شانس کسب مدال دارند را به کمیته ملی المپیک اعلام کند تا به فدراسیون جهانی وزنه برداری معرفی شوند.

ایران به دلیل تعداد دوپینگ‌های مثبت از المپیک 2008 پکن به بعد، تنها دو سهمیه در بخش مردان و دو سهمیه در بخش زنان در المپیک دارد که بانوان ایرانی هنوز به رکوردهای مد نظر برای حضور در سطح جهان نرسیده‌اند.

انتهای پیام/