شهرخبر

اعلام نتایج ۶ نظرسنجی‌ درباره انتخابات ۱۴۰۰ / کدام کاندیدا فعلا پیشتاز است؟

اعلام نتایج ۶ نظرسنجی‌ درباره انتخابات ۱۴۰۰ / کدام کاندیدا فعلا پیشتاز است؟

پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی سایت‌های مختلف اقدام به نظرسنجی درباره برنده این مناظره کردند و علاوه بر این، دو نظرسنجی درباره اقبال مردم نسبت به کاندیداها منتشر شده است.

صدآنلاین| پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی چهار سایت خبری اقدام به نظرسنجی درباره برنده این مناظره کردند و علاوه بر این، دو نظرسنجی درباره اقبال مردم نسبت به کاندیداها منتشر شده است.

تا ساعت حوالی ۱۳ امروز در چهار سایت عصر ایران، ایسنا، خبرآنلاین و آفتاب‌نیوز نظرسنجی درباره برنده اولین مناظره نشان می‌دهد در سه سایت عبدالناصر همتی پیشتاز بوده و در یک سایت ابراهیم رئیسی. البته سایت خبری عصر ایران درباره نظرسنجی خود که فعلا رئیسی برنده مناظره انتخاب شده نوشته است: در دو ساعت اول بعد از انتشار نظرسنجی، رتبه اول با بین ۵۵ الی ۶۰ درصد آرا عبدالناصر همتی بود. با این حال ناگهان با حمله سایبری ها مواجه شدیم و بر خلاف روال متعارف رشد آرا در نظرسنجی ها، ناگهان تعداد آرا به ۳ و سپس ۴ برابر رسید و آرای رئیسی از ۶۵ درصد گذشت و آرای همتی به ۲۰ درصد کاهش یافت (و این روند ادامه دارد).
چند روز قبل نیز اتفاق مشابهی برایمان افتاده بود.

میزان مشارکت در این نظرسنجی حدود ۱۷۰ هزار نفر است که میزان آراء کسب شده توسط رئیسی ۶۹ درصد و میزان آراء کسب شده توسط همتی حدود ۱۷ درصد است.

اما در سایت ایسنا همتی اول و رئیسی دوم است.

در سایت خبرآنلاین نیز همت با حدود ۶۴ درصد آرا اول و رئیسی با ۲۳ درصد آرا دوم بوده است.

در سایت آفتاب‌نیوز هم همتی با ۴۹ درصد آرا اول و رئیسی با ۳۰ درصد آرا دوم بوده است.

با این حال آخرین نظرسنجی پیش از این مناظره که از سوی ایسپا منتشر شده بود نشان می‌داد اقبال نسبت به رئیسی بیشتر است. در این نظرسنجی که با مشارکت بیش از پنج هزار نفر انجام شده بود، ۳۴.۱ درصد گفتند «قطعا شرکت خواهم کرد». از این بین، ۴۸.۶ درصد ابراهیم رئیسی، ۳.۱ درصد محسن رضایی، ۱.۶ درصد سعید جلیلی، ۱.۳ درصد عبدالناصر همتی، ۰.۸ درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۰.۳ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۱ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌ بودند و ۴۱ درصد نیز هنوز تصمیم نگرفته‌اند و ۳.۲ درصد به این سوال پاسخ ندادند.

علاوه بر این، تجارت‌نیوز نیز در صفحه‌ای اختصاصی به صورت آنلاین نظرسنجی برای برنده احتمالی انتخابات را فعال کرده که تا این لحظه رئیسی با ۶۳ درصد آراء جلوتر است و نفر دوم محسن رضایی با حدود ۱۵ درصد آرا است.